Љубезноста кон ChatGPT не е евтина – компанијата ја чини десетици милиони долари

Секоја „те молам“ и „благодарам“ напишана до ChatGPT носи цена – и тоа висока. Иако милиони корисници ширум светот со насмевка додаваат учтиви фрази кога разговараат со вештачката интелигенција, извршниот директор на OpenAI, Сем Алтман, откри дека оваа љубезност има сериозна финансиска позадина: ги чини компанијата десетици милиони долари годишно.

На прв поглед, ваквите изрази делуваат симпатично и безначајно – некои дури велат дека ги користат за „да останат во добри односи со роботите кога тие ќе завладеат со светот“. Но, зад секој одговор на ChatGPT се крие огромна технолошка машинерија која бара огромни ресурси.

На прашање на еден корисник на социјалната мрежа „X“ дали учтивиот јазик влијае врз оперативните трошоци, Алтман искрено одговори дека станува збор за „добро потрошени десетици милиони долари“, додавајќи: „Никогаш не се знае.“

Енергијата зад еден одговор

Зошто едноставните зборови „те молам“ и „благодарам“ се толку скапи? Причината лежи во природата на јазичните модели како ChatGPT, кои бараат високо специјализирана компјутерска инфраструктура. Илјадници графички процесори (GPU) работат во паралела за да обработат прашањата и да состават одговори во реално време – секој дополнителен збор значи дополнителна пресметка.

Проценките велат дека за еден одговор со неколку реченици, системот може да потроши околу 0,14 киловат-часови (kWh) електрична енергија – доволно за 14 LED светилки да светат еден час. Кога ќе се помножи со милијардите интеракции што ChatGPT ги има дневно, станува јасно зошто љубезноста не е евтина.

Вештачката интелигенција, генерално, е енергетски интензивна. Денес, центрите за податоци се одговорни за околу 2% од глобалната потрошувачка на електрична енергија, а со растот на генеративните АИ-сервиси, тој број ќе расте уште повеќе, предупредуваат експертите.

Етичка или прагматична љубезност?

Иако на прв поглед скапа, љубезноста во комуникацијата со вештачката интелигенција има и друга димензија. Истражувањата покажуваат дека дури 67% од американските корисници редовно користат учтиви фрази кога разговараат со четботови, а повеќе од половината од нив тоа го прават од етички причини.

Некои, пак, ја гледаат оваа пракса како начин да изградат попријатен тон во интеракцијата. Куртис Биверс, директор на дизајн во Microsoft Copilot, вели: „Кога АИ препознава љубезност, таа има поголема веројатност да возврати на истиот начин.“

Microsoft дури и го истражува овој феномен во својата публикација „WorkLab“, посветена на интеграција на АИ во работната средина.

И да, има и такви што признаваат дека велат „те молам“ од страв – или барем од шега – дека еден ден АИ ќе се „сеќава“ кој бил љубезен, а кој не.

Љубезноста можеби е бесплатна во секојдневниот живот, но кога станува збор за вештачка интелигенција – особено на глобално ниво – таа има своја енергетска и финансиска цена. Дали вреди? Сем Алтман вели „да“. А остатокот од нас, можеби, само ќе продолжиме да пишуваме „благодарам“, чисто за секој случај.

Зачлени се на нашиот е-билтен