Вештачката интелигенција и насмеаниот рецепционер не се конкуренција, туку работат заедно“

Вештачката интелигенција денес е корисен помошник во секој сектор на бизнисот, па така и во туризмот. Моќните алатки за вештачка интелигенција ја преземаат рутинската и повторувачката работа, а на вработените им оставаат простор за развој на креативните вештини.

Хрватска веќе години е меѓу најпосакуваните туристички дестинации во Европа, а туризмот зазема клучно место во економската слика на нашата земја, чинејќи значителен удел во БДП и вработувајќи голем број на вработени. Токму затоа секоја промена во туристичката индустрија има директен влијание на хрватската економија. Денес, пред туристичкиот сектор се отвораат нови можности благодарение на вештачката интелигенција, технологија која сè посилно влијае на начините на кои планираме, организираме и доживуваме патувања. Од персонализирани препораки и паметни асистенти до автоматизирани услуги и предиктивна аналитика, вештачката интелигенција ги менува правилата на играта во туризмот на 21. век од двете страни на огледалото, како за вработените во туризмот, така и за корисниците на туристичките услуги ширум светот, пишува Вечерен.хр

Широка примена на алатки за вештачка интелигенција

Како што објаснува Трпимир Квеѕиќ, извршен директор на компанијата InSky Solutions, која на хрватскиот пазар ја лансираше повеќекратно наградуваната алатка за вештачка интелигенција TourismInSky, која ја користат повеќе од 80% од најголемите хотелски синџири во Хрватска, вештачката интелигенција најмногу блеска во сегментот на интеракцијата со гостите и оптимизацијата на внатрешните процеси.

– Во пракса, вештачката интелигенција најмногу придонесува за подобрување на корисничкото искуство – односно, во сè што директно влијае на задоволството на гостите – и во зголемување на оперативната ефикасност „зад сцената“. Во однос на гостите, вештачката интелигенција овозможува информациите и услугите да бидат достапни побрзо, 24/7, со висок степен на персонализација, што е од големо значење, бидејќи гостите очекуваат навремена и точна услуга. Во исто време, во позадина, вештачката интелигенција помага на вработените, преземајќи ги повторувачките задачи и анализирајќи огромни количини податоци, така што одлуките може да се носат побрзо и на основа на собраните податоци – потврдува Квеѕиќ и додава дека денес во хотелите и туристичките компании се користат се почесто чат-ботови и мејл-ботови, виртуелни асистенти кои преку чат или е-пошта автоматски одговараат на прашањата на гостите.

Како што објаснува Квеѕиќ, ваквите алатки можат во момент да обезбедат информации за понудата, достапноста на сместување или туристички атракции, па дури и да водат целосни резервации и испраќање понуди без вмешување на човекот. Со тоа се олеснува работата на рецепцијата и контакт-центарот, бидејќи системот презема голем дел од општите прашања, овозможувајќи на вработените да се фокусираат на посложените барања и лична комуникација со гостите. Дополнително, вештачката интелигенција овозможува и дигитален чек-ин и чек-аут (без чекање на рецепцијата) и функционира како дигитален консјерж – на основа на претходни преференци на гостите и нивни интереси, системот може да препорача активности, ресторани или услуги за време на престојот.

– И уште една клучна област на која вештачката интелигенција е незаменлива е анализата на податоци и предвидување. Вештачките интелигенциски системи во туризмот можат да анализираат историски податоци за резервации, навики на потрошувачите и преференци на гостите и да предвидат трендови и потреби. На пример, нашата TourismInSky користи алгоритми за предиктивна аналитика за да му сигнализира на хотелскиот персонал за идните прашања од гостите или можноста за преоптеретеност на контакт-центарот во одреден период. Таквите предиктивни увидувања овозможуваат хотелите да се прилагодат проактивно на потребите. Слично, вештачката интелигенција помага во динамичното определување на цените и управувањето со приходите – што е веќе во пракса во авиосекторот и сè повеќе во хотелскиот сектор. Покрај тоа, вештачката интелигенција може да приоритетизира комуникација (на пример, автоматски да ги препознае итните емаилови на гостите и да ги истакне на вработените) и да го препознае јазикот на пораката, за веднаш да се насочи до соодветната личност – додава Квеѕиќ.

Партнер, а не закана!

Широката употреба на алатки за вештачка интелигенција во туризмот, сепак, предизвикува и некои стравови. Дали за неколку години сè ќе работи вештачката интелигенција и човекот повеќе нема да биде потребен? Но, експертите кои работат на развојот на алгоритмите за вештачка интелигенција не се согласни за тоа. Напротив, сметаат дека вештачката интелигенција го ослободува човекот од рутинските и податочно интензивни задачи, отворајќи му можност да развива други компетенции и да се посвети на креативните и сложените аспекти на работата.

– Сакаме да кажеме дека сега се руши стариот мит: „Вештачката интелигенција е висока технологија, а ние треба хуман допир.” Покажа се дека тие два пристапи може да одат рака под рака. Вештачката интелигенција и насмеаниот рецепционер не се спротивставени, туку работат заедно – вештачката интелигенција во позадина обезбедува сите потребни информации и поддршка за рецепционерот да му пружи најдобра услуга на гостите. Технологијата помага да личниот контакт биде поквалитетен бидејќи вработениот не е преоптоварен со рутински задачи или информации кои мора да ги бара рачно – вели Квеѕиќ.

Дали небото е само граница?

Експертот за развој на вештачка интелигенција, верува дека со развојот на новите алатки за вештачка интелигенција, можеме да очекуваме подобрувања во сите фази на туристичкото патување: од планирање и инспирација за патување, преку резервација и самото искуство на дестинацијата, до повратни информации и повторна посета.

– Пред сè, вештачката интелигенција ќе стане сè повеќе проактивна и „паметна” во предвидувањето на потребите на гостите. Веќе денес имаме системи кои на основа на историјата на патувањата и онлајн однесувањето можат да препорачаат персонализирани итинерари или содржини. Замислете дигитален туристички асистент кој ги познава вашите преференци во најситни детали: кога ќе започнете да размислувате за одмор, тој ви предлага дестинација и план за патување кој е специјално креиран за вашиот вкус. Таквите AI „планери за патување” ќе можат да понудат целосно индивидуализирани програми за патување во реално време, нешто на што веќе се работи интензивно – објаснува Квеѕиќ.

Вештачката интелигенција помага и во луксузниот туризам

Дека вештачката интелигенција е повеќе партнер отколку закана и голема помош при извршувањето на повторувачките бизнис задачи потврдува и Ирис Домаѕет Малобабиќ, сопственик на туристичката агенција Adriatic Concierge и брендот Unique Adriatic Villas, чии ниша е луксузниот туризам и која на хрватската обала доведува ВИП клиенти. Иако во своето работење ставот е да се нагласи „живиот” контакт со гостите, таа признава дека некои алатки за вештачка интелигенција значително му го олеснуваат работата.

Зачлени се на нашиот е-билтен