Политиките на Трамп ги потресоа глобалните пазари и ги оставија компаниите несигурни како да планираат за догледна иднина.
Кога се испитуваат царинските акробации на американскиот претседател Доналд Трамп, на почетокот на неговиот втор мандат, тешко е да се разбере што всушност е постигнато.
Она што е јасно е дека најавите за тарифи на Трамп ги потресоа глобалните пазари, збришаа илјадници милијарди во вредност и оставија многу компании да се прашуваат како да планираат за иднината во услови на таква неизвесност.
Во рок од неколку дена по преземањето на функцијата за неговиот втор мандат, Трамп воведе царини од 25 проценти за мексиканскиот, како и за повеќето канадски увозни производи, и 10 проценти за Кина, тврдејќи дека САД мора да направат повеќе за да го запрат протокот на фентанил и илегални имигранти во Соединетите држави.
Набрзо ги суспендираше мерките против Канада и Мексико на 30 дена, но не и против Кина, во замена за отстапки за границите и спроведување на законот.
Оттогаш, тој ги зголеми тарифите за челик, алуминиум, автомобили и автоделови за 25 отсто, ги укина тарифите за Мексико и Канада и ги удвои тарифите за целиот кинески увоз на 20 отсто.
„Крвопролевање“ на Волстрит
Потоа преговараше за тарифи за увоз на автомобили од Канада и Мексико и на крајот се договори за бројка од 25 проценти за глобалниот увоз на автомобили.
Во април објави „реципрочни“ тарифи за десетици земји ширум светот, со основна царина од десет проценти за сите земји. По „крвавото пролевање“ на Волстрит, тој ги паузираше „реципрочните“ тарифи на 90 дена, но го задржа глобалниот данок на 10 проценти и воведе данок од 145 проценти на Кина – што потоа возврати со данок од 125 проценти за американските стоки што влегуваат во земјата.
Набргу потоа, Трамп почна да укинува некои тарифи бидејќи САД склучија трговски договори. Првиот дојде минатата недела, во форма на ограничен трговски договор со Велика Британија, кој ги задржа тарифите од 10 отсто за многу производи, но ја намали тарифата на САД за увоз на британски автомобили од сегашните 27,5 отсто на 10 отсто, што ги налути американските производители на автомобили.
Меѓутоа, деновиве се случи она што сите го очекуваа – САД и Кина најавија 90-дневна пауза и намалување на царините, при што САД ги намалија царините на 30 отсто, а Кина на 10 отсто, додека двете земји преговараат за трговски договор.
Дури и пред објавувањето, САД веќе воведоа исклучоци за паметни телефони, компјутери и други технолошки производи, кои главно ги увезува од Кина. Потоа, според договорот, тој ја намали и царината за увоз со ниска вредност од Кина (de minimis), намалувајќи ги тарифите од 120 на 54 отсто за артикли вредни помалку од 800 долари. Таквата стока претходно била увезена во САД без плаќање на никакви увозни давачки и со минимални инспекции.