Италијанската премиерка Џорџа Мелони предупреди дека нефлексибилните зелени политики може сериозно да ги загрозат индустриските темели на Европа, повикувајќи на поумерен и поразумен пристап кон еколошката транзиција кој ќе ја зачува економската и социјалната стабилност на континентот.
По средбата во саботата со германскиот канцелар Фридрих Мерц, Мелони изјави дека Европската Унија, со своето инсистирање на електрификација, особено во автомобилскиот сектор, го става во ризик производствениот капацитет на Европа.
„Често велам дека нема ништо зелено во пустината“, изјави Мелони во Рим. „Пред да направиме други чекори, мора да се спротивставиме на деиндустријализацијата на Европа,“ нагласи таа, додавајќи дека алтернативните горива, како биогоривата и водородот, мора да бидат составен дел од европската зелена стратегија.
Критика на сегашниот регулаторен пристап на ЕУ
Според Мелони, постојниот регулаторен модел на Европската Унија е премногу ригиден и не остава простор за технолошка неутралност. Таа оцени дека токму ваквиот пристап „ја скрши“ автомобилската индустрија и ги изложи европските производители на зголемена зависност од странски синџири на снабдување, особено во секторот на електрични возила — што го нарече „стратешка ранливост“.
„Сè уште сметам дека е контрапродуктивно да се фокусираме исклучиво на електричната транзиција, особено кога Европа не ги контролира главните компоненти во синџирот на снабдување,“ рече Мелони.
Таа ја повика Европската комисија да го ревидира Европскиот зелен договор, вклучително и начинот на пресметка на емисиите — при што, според неа, треба да се земе предвид целиот животен циклус на едно возило, а не само емисиите од издувните гасови.
Олеснување на регулативата за автомобилските производители
Во почетокот на мај, Европскиот парламент изгласа олеснување на строгите правила за емисии на CO₂ кои важат за производителите на автомобили и комбиња. Според новите предлози, производителите нема да мора да ги исполнат целите исклучиво за оваа година, туку ќе може да се користи просекот од периодот 2025–2027 година.
Ова е резултат на интензивно лобирање од автомобилскиот сектор, бидејќи ако останеа на сила досегашните регулативи, европските производители ќе беа изложени на казни во износ до 15 милијарди евра, јавува Ројтерс.
Повик за поблиска италијанско-германска соработка
Мелони додаде дека Италија и Германија, како двете најголеми индустриски економии во Европа, треба заеднички да работат на обновување на конкурентноста. Според неа, автомобилскиот сектор е една од клучните области во кои билатералната соработка може да има силен и долгорочен ефект.