Очигледно е дека нешто друго, а не Патриот, го собори рускиот „летечки радар“ А-50. Големиот авион бил на околу 120 милји од линијата на фронтот во јужна Украина кога се урнал на земја. Додека Патриот вообичаено има домет до 90 милји, С-200 може да погоди цели на 150 милји или повеќе
Според украинското списание „Правда“, ракетата на украинските воздухопловни сили што беше употребена за соборување на А-50 во петокот, еден од ретките руски воени авиони со радарски систем, не била американски Патриот, како што претпоставуваа многу набљудувачи.
Не, според достапните извештаи, тоа беше поранешна советска ракета 5V28, компонента на системот за воздушна одбрана С-200.
Гледано наназад, требаше да биде очигледно дека нешто друго, а не Патриот го собори А-50. Големиот радарски авион бил на околу 120 милји од линијата на фронтот во јужна Украина кога се урнал на земја. Додека Патриот вообичаено има домет до 90 милји, С-200 може да погоди цели на 150 милји или повеќе.
Претходно знаевме дека Украинците повторно активираа некои од старите ракетни батерии С-200 – од нив 16 што советските воздухопловни сили некогаш ги чуваа во Украина – затоа што ги истрелуваа на цели на земја во окупираниот дел на Украина, па дури и кон Русија. До оваа недела не знаевме дека Украинците ги испраќаат тие брутални ракети кон воздушни цели.
Но, таквиот развој на настаните има смисла.
С-200 не е баш најпрецизниот систем за противвоздушна одбрана во светот. Тој сигурно е помалку прецизен од Патриотите. Но, финесите што ми недостасуваат на системот С-200, тој ги надополнува со чиста моќ. Со тежина од осум тони, 5V28 е голема ракета со масивна боева глава тешка над 200 килограми.
Систем развиен во 1960-тите
Советскиот Сојуз го разви С-200 во раните 1960-ти специјално за гаѓање тешки бомбардери на американските воздухопловни сили. Украина ги пензионираше овие диносауруси за противвоздушна одбрана пред повеќе од една деценија поради тешкотии со управувањето – тие се тешки и гломазни и проблематични за транспорт – како и високите трошоци за нивната модернизација.
Но, модернизацијата беше на маса. Пред сегашната, поширока војна, украинската влада размислуваше за повторно активирање на некои системи С-200 и нивно дополнително опремување со истиот радарски трагач што го разви украинската индустрија за помалите противвоздушни системи С-125.
Со оглед на прилично добрата прецизност на обновените украински системи С-200 на цели земја-земја, постои шанса инженерите од Киев да инсталирале подобар систем за следење за 5V28: или нов кој е развиен за С-125 или некој друг модел. Дали истиот систем за следење може да работи во улога земја-воздух е отворено прашање.
Колку 5V28 имаат Украинците?
Без оглед на тоа, соборувањето на А-50 во петокот значи враќање во форма на класичните ракети кои Советите специјално ги дизајнираа за уништување на големи, бавни авиони. А-50 е токму таков, голем и бавен.
Останува прашањето од милијарда долари: Колку проектили 5V28 и останаа на Украина? Украинските воздухопловни сили можеби имаа стотици – дури и илјадници – кога системот С-200 беше пензиониран во 2013 година.
Но, големите ракети со хемиско полнење не траат вечно. Затоа е можно Украинците да имаат нови испораки на ракети 5V28 од нивните сојузници кои сè уште имаат оперативни системи С-200. Можеби од Полјаците. Или дури и Бугарите. (Форбс / МИА)