Новите американски царини за увозни автомобили – од досегашни 2,5 % на 25 % – стапуваат на сила на 7 август и веќе ги погодија фабриките во централна Европа. Во Унгарија, синдикатите пријавуваат откажани нарачки и нередовни смени, а во Ѓер, каде што „Ауди“ и „Фолксваген“ вработуваат над 12 000 луѓе, градоначалникот предупредува на можна лавина отпуштања. „Американската царинска вртелешка донесе хаос“, вели синдикалистот Золтан Ласло, кој ги застапува работниците во мексиканскиот добавувач „Немак“.
Сличен аларм стигнува и од Братислава. Премиерот Роберт Фицо оцени дека Словачка – светски лидер по производство на автомобили по глава на жител – може да изгуби до 12 000 работни места и извоз вреден неколку стотици милиони евра. Од „Јагуар Ленд Ровер“ до „Сузуки“, компаниите ја преиспитуваат исплатливоста на испораките за американскиот пазар.
Политичката ироничност е очигледна: премиерот Виктор Орбан, кој двапати го посети Доналд Трамп во Мар-а-Лаго и го нарекува „драг пријател“, сега мора да бара механизам за амортизирање на ударот. Будимпешта најави „итна анализа“ и се надева дека нов трговски договор со Вашингтон ќе ги ублажи последиците од „America First“ агендата. Дотогаш, централноевропската „автомобилска оаза“ брои загуби и чека дали златната ера ветена од Орбан навистина ќе се врати, или ќе ја замени челична реалност од затворени линии и скратени смени.