Македонскиот туризам влегува во жешка западноевропска фаза. Според најновите податоци на Министерството за култура и туризам, во првите пет месеци од годинава земјата ја посетиле речиси четвртина повеќе странски гости отколку лани, а ноќевањата пораснале за речиси една петтина.
Најсилен импулс доаѓа од Франција: бројот на посетители од тамошниот пазар се зголемил скоро четирикратно, а нивниот престој е трипати подолг од минатата година. Германија бележи раст од 219 проценти кај туристите и 146 проценти кај ноќевањата, што ја позиционира меѓу клучните извори на посети со подолг престој. Британците, пак, го удвојуваат интересот – туристите се зголемени за 204 проценти, а ноќевањата за 139 проценти.
Иако Турција останува најголем изворен пазар по вкупен број гости, динамиката јасно се сели кон Западна Европа. Министерството го оцени францускиот бум како „нова стратешка насока“ и најави таргетирани кампањи, погуста авионска мрежа и субвенции за тур-оператори токму на овие пазари.
Друг важен сигнал: растот доаѓа и во месеците надвор од врвната сезона. Културните и еко-турата стануваат мотив за патување во пролет и рана есен, што им носи приход на помалите локални заедници и ја намалува зависноста од само неколку летни недели.
Министерството најавува дека бројките ќе бидат основа за прецизно насочување на промоцијата и за нов пакет авиосубвенции, со цел трендот да продолжи и во втората половина на годината.