Германски автогигант подготвува вистинско чудо: Возилата ќе бидат многу поиздржливи

Германскиот гигант Mercedes го започна тестирањето на електрични возила со автономија на возење од 1.000 километри. Од таму посочуваат дека ова е најновата технологија на литиумски батерии во цврста состојба, чија издржливост е далеку поголема од претходните класични модели. Испитувањата со оваа батерија досега беа ограничени на лабораториски експерименти, а Mercedes сега почна да ја тестира во услови на патишта. 

Од компанијата соопштуваат дека литиум-металната батерија во цврста состојба првично се користи на ограничена основа во фазата на тестирање на „малку модифициран“ модел EQS. 

Батеријата работи, како што велат од компанијата, со проширување на материјалите за време на полнењето, а истрошеноста го намалува капацитетот. Литиум метал е нова анода во оваа батерија и се заснова на употреба на цврсти наместо течни електролити, што исто така ја зголемува нејзината безбедност. 

Ксиу Хуанг, извршен директор на компанијата која ги разви ќелиите за овие батерии, смета дека интеграцијата на цврсти батерии од литиум-метал во сериските возила е историски успех и дека со нивна употреба, Мерцедес поставува нов стандард за целата автомобилска индустрија. 

Претседателот на Србија, Александар Вучиќ кон средината на минатата година се сретна со Ола Калениус, шеф на Управниот одбор на групацијата Мерцедес-Бенц. 

Разговорот бил фокусиран на предностите и предизвиците од производството на електрични автомобили, а се разговарало и за највисоките светски стандарди на кои инсистира Мерцедес, а кои Србија е подготвена да ги исполни. Србија е од интерес за индустриските гиганти поради резервите на литиум, кои првенствено се рефлектираат преку проектот „Јадар“. 

Можноста за сите производители лежи во способноста да ги интегрираат сите делови од приказната за зелената транзиција во автомобилската индустрија. Мерцедес континуирано работи на систематски развој на својот синџир за производство и снабдување батерии за да ја постигне својата цел да се префрли на исклучиво електрични возила до 2030 година. 

Тие ја завршија приказната на три континенти и доколку прототип-тестовите на литиум-металната батерија во цврста состојба се покажат ефикасни, за што експертите се крајно оптимисти, тогаш компанијата ќе мора значително да го прошири својот синџир на вредност во производството на електрични автомобили, што е нераскинливо поврзано со брзо развиваната литиумска индустрија. 

Маркус Шефер, извршен директор за технологија во Mercedes, за самата батерија вели: „Неговиот развој на ниво на сериско производство на автомобили ја потврдува нашата посветеност на иновациите и одржливоста“. 

Реално е да се очекува дека тоа ќе ја поттикне компанијата на нови инвестиции, а Србија со својот литиум од проектот „Јадар“ се позиционира како многу интересна дестинација во се пожестоката геополитичка конкуренција за критичните минерали. 

Револуционерниот технолошки развој на литиумската батерија е вистинска можност за дополнително продлабочување на постоечките врски.

Зачлени се на нашиот е-билтен