Сè почестата и интензивна летна топлина, предизвикана од климатските промени, станува сериозен предизвик за инфраструктурата на европските градови. Екстремните температури влијаат врз функционирањето на јавниот превоз, предизвикувајќи дефекти на шините, сигнализацијата и возилата, што доведува до застој, доцнења и намалена безбедност на патниците. Овие проблеми особено влијаат на старите метро системи, кои не беа дизајнирани за толку високи температури.
Жителите на Брисел кои редовно ги користат линиите на метрото 2 и 6 се соочуваат со зголемување на техничките проблеми, дефекти и доцнења во последните недели. Според операторот за јавен превоз STIB/MIVB, ова делумно се должи на високите температури. Мрежата на метрото STIB/MIVB во Брисел во моментов се соочува со предизвици за модернизација: повеќето од прекините се резултат на технички дефекти на најстарите модели на метро, стари речиси 50 години.
„Во некои случаи, проблемите се предизвикани од абење кое понекогаш е невидливо. Екстремните временски услови, како што е неодамнешниот топлотен бран, претставуваат дополнително оптоварување кое може да одлучи дали ќе се случи дефект или не“, изјави портпаролот на STIB/MIVB, Лоран Вермерш, за „Бриселс тајмс“.

Во многу случаи, основната причина за дефектите не била топлината, туку истовремениот дефект на истите компоненти во различни возови. Ова не е невообичаено: некои модели на метро во производство се со иста возраст, па сите имаат исти делови кои бараат одржување приближно во исто време. Иако е тешко да се утврди точно колку големо влијание имала топлината од почетокот на јули, топлотниот бран можеби бил последниот предизвикувач што предизвикал постарите компоненти да изгорат во рок од само неколку дена.
Исто така, се евидентира сè поголем број инциденти со луѓе на пругите, повеќе од 400 во 2024 година, и најчесто на споменатите линии. Дури и ако некое лице брзо ги напушти пругите, прекините во услугата можат да траат од 20 до 30 минути, бидејќи струјата мора да се исклучи и пругите да се проверат пред метрото повторно да може да се движи.
Превенција и модернизација
STIB/MIVB се фокусира на превенција и зголемена контрола за да го намали овој проблем и тестира поставување на ѕидови на перони како трајно решение кое физички го спречува пристапот до шините. Поради староста на метро инфраструктурата, чести се и повремени проблеми со прекинувачите и пругите. Во тек е обемна програма за модернизација на метрото (која вклучува инвестиции во нова сигнализација и прекинувачи), но нејзината имплементација е бавна бидејќи метрото не може да биде надвор од употреба многу често.

„За да ги замениме прекинувачите, потребни ни се продолжени викенди без сообраќај, кои ги организираме три пати годишно. Без оглед на причината за прекинот, честопати се потребни промени во сообраќајот за повторно воспоставување редовна линија. Во пракса, ова може да значи дека сите патници мора да го напуштат возот бидејќи едно метро е пренасочено за да се зголеми сообраќајот во спротивна насока“, рече Вермерш.
Европски градови и „топлински оптоварувања“ во јавниот превоз
Други европски метрополи се соочуваат со слични проблеми. Многу високите температури во Париз предизвикаа истегнување на шините и далноводите, што предизвика ограничувања на брзината, откажување на некои услуги и прекини во метрото и системот RER. Како одговор на тоа, локалните оператори инсталираа зонална бела шина, го зголемија мониторингот на инфраструктурата и инсталираа климатизација во возовите, моментално 48 проценти од метрото имаат ладени вагони, планот е сите да бидат опремени до 2035 година.
Во Лондон, во текот на јули 2022 година, Network Rail ја затвори главната линија, беа воведени намалени брзини и намалени возни редови, поради деформација на шините и ризик од пукање на пистата на аеродромот Лутон. На некои места беа тестирани системи за ладење на тунелите, односно циркулацијата на ладна вода во вентилационите панели ја намалува температурата за 10-15°
Deutsche Bahn во Германија пријави масовни прекини, откажувања на регионални возови и ограничувања на брзината на западот од земјата поради топлина до 40°C и ризик од пожари покрај пругата. Шпанија, исто така, имаше проблем поради оштетени кабли, шини и сигнални системи што предизвикаа доцнења и прекини на одредени линии.
· Општи мерки што се применуваат низ цела Европа:
· Намалување на брзината на возење за време на топлите периоди;
· Привремени прекини на услугите, грижа за безбедноста на патниците и персоналот во инфраструктурата;
Превентивни контроли и набљудување на шините и мрежата на катенери;
· Инсталирање системи за климатизација и ладење во возилата и станиците;
· Бела боја на шините за рефлектирачка топлина и намалување на греењето.