Тој го измислил безбедносниот појас и не сакал да го продаде: Благодарение на него, спасил над милион животи

Инженерот на Волво, Нилс Болин, го измислил безбедносниот појас во 1959 година, но го сметал за премногу важен изум за да го продаде и наместо тоа го подарил.

Денес, модерните возила се опремени со софистицирани системи на воздушни перничиња и сеопфатен сет на безбедносни карактеристики за да му помогнат на возачот, овозможувајќи ни да се фокусираме на возење со рацете на воланот. Сепак, колку и да звучи неверојатно денес, некогаш, безбедносните аспекти на автомобилите беа ставени на втор план.

Се раѓа револуционерна идеја

Британската веб-страница за автомобили „Арнолд Кларк“ го разгледа она што сега е универзален стандард во модерните автомобили – безбедносниот појас, кој бил измислен во 1959 година од инженерот на компанијата „Волво“, Нилс Болин. Во тоа време, безбедносните појаси биле едноставни двоточкини појаси околу половината, а во несреќите честопати правеле повеќе штета отколку корист.

Болин, кој претходно бил воздухопловен инженер во Сааб и работел на седишта со исфрлање, измислил ремен што се поставувал преку градите и половината. Дизајнот за прв пат бил воведен на нордискиот пазар во 1959 година, во моделите Volvo Amazon и Volvo PV544. На 13 август 1959 година, компанијата Volvo влезе во автомобилската историја кога го продаде првиот автомобил опремен со денешниот трикратно прицврстен сигурносен појас на клиент во Шведска.

Volvo се откажа од својот патент за сигурносен појас за да спаси животи

Тоа беше револуционерно откритие што можеше да донесе огромен профит на Volvo преку патенти. Но, Volvo не го направи тоа – тие го дадоа патентот, бидејќи сметаа дека е премногу важен за да го задржат за себе.

Причината зошто безбедносниот појас со бавно прицврстување е широко распространет денес е тоа што Volvo го отвори својот патент, така што секој производител на автомобили можеше да го користи во своето производство. Тие одлучија дека пронајдокот е толку значаен што има поголема вредност како бесплатна алатка за спасување животи отколку како извор на профит.

„Одлуката за откажување од патентните права за безбедносниот појас со забавена точка беше визионерска и во согласност со основните принципи на безбедност што ги застапува Волво“, рече извршниот директор на Волво во тоа време, Алан Десел.

Болин продолжи да работи во Волво до 1985 година, залагајќи се за дополнителни безбедносни подобрувања како што се заштита од страничен удар и задни безбедносни појаси. Тој почина во 2002 година, неколку години откако доби златен медал од Кралската шведска академија на технички науки и беше примен во Автомобилската сала на славните. Пред четири години, Волво објави дека повеќе од еден милион луѓе ширум светот се спасени благодарение на нивниот дизајн на безбедносниот појас.

Значи, ако вашиот живот некогаш бил спасен од безбедносниот појас, треба да му се заблагодарите на Болин, а можеби и на Волво, што го ставија човечкиот живот пред профитот.

Не размислуваме за тоа – но треба да го земеме здраво за готово. Навиката е толку вкоренета што веројатно дури и не размислуваме за тоа. Влегуваме во автомобилот, го врзуваме безбедносниот појас на Волво и тргнуваме – без да се прашаме: кој го измисли безбедносниот појас?

Основниот трикратно прицврстен безбедносен појас, кој се наоѓа во секој современ автомобил, е толку вообичаен што многу производители веќе не го наведуваат ниту како стандардна безбедносна карактеристика. Зошто би го навеле? Се подразбира дека секој нов автомобил доаѓа со сигурносен појас. Секако, сите нови автомобили на Volvo во асортиманот имаат сигурносен појас на Volvo – и тоа со причина. Во 1959 година, Volvo Cars го продаде првиот автомобил со сигурносен појас. Ако се прашувате кој производител го воведе трикратно прицврстениот сигурносен појас – одговорот е: Volvo Cars.

Кога безбедносните појаси станаа задолжителни?

Иако Volvo го измисли безбедносниот појас во 1959 година, дури во 1968 година безбедносните појаси станаа задолжителни во сите автомобили што се продаваат во Соединетите Американски Држави. Патентот за безбедносниот појас на Volvo е слободно достапен за сите, токму поради бројот на животи што може да ги спаси. Во 2019 година, безбедносниот појас на Volvo прослави 60 години и се проценува дека спасил повеќе од милион животи.

Колку често треба да се менуваат безбедносните појаси?

Бидејќи не постои лесен начин да се утврди како ќе се однесува постар сигурносен појас при судир, се препорачува безбедносните појаси да се проверуваат на секои 10 до 15 години и да се заменуваат по потреба.

Колку животи спасуваат безбедносните појаси?

Во 2019 година, речиси половина од сите луѓе загинати во сообраќајни несреќи во патнички возила не користеле појас. Од пронаоѓањето на безбедносниот појас на Volvo во 1959 година, безбедносниот појас со три точки е заслужен за спасување на повеќе од еден милион животи во текот на изминатите 60 години – и бројот на жртви расте. Од 1975 до 2017 година, безбедносните појаси спасиле околу 374.196 животи.

Зачлени се на нашиот е-билтен