Крајот на инфлуенсерите е на повидок

Планините од кеси и видеата со „haul“ што некогаш доминираа на YouTube и TikTok сега отстапуваат место на ново онлајн движење. Хаштагот #deinfluencing веќе надмина милијарда прегледи, а креаторки како Дијана Виб и Кристина Микаски стануваат најгласните промотори на свесната потрошувачка.

Од жед за локни до жед за свесност

Охајчанката Дијана Виб се сеќава на 2019 година, кога под влијание на TikTok купила „револуционерни“ виткачи за коса без топлина. „Се разбудив со нарушен сон, а не со совршени локни“, признава. Од 2023 година таа ја смени улогата: секојдневно им поставува прашања на своите 200 000 следбеници – „Дали навистина го сакавте производот пред алгоритмот да ви го понуди?“

Виб уверува дека се приближуваме до „кулминацијата на влијанието“: колку повеќе реклами гледаме, толку појасно е колку непотребни предмети сме купиле. Неизвесната иднина на TikTok во САД, вели таа, е можност публиката да преиспита каде ги вложува вниманието и парите.

Долгот, скапите чизми и пресвртниот момент

Ист пат поминала и Кристина Микаски од Торонто. Додека отплаќала студентски долг од 81 000 евра, секоја недела ја дополнувала гардеробата со нови трендови. „Дното го допрев кога купив чизми поскапи од месечната кирија“, раскажува. Денес, преку подкасти и видеа, им помага на слушателите да живеат „без да банкротираат“. Не проповеда строг минимализам, туку баланс: „Прво ‘купете’ од сопствениот плакар, па дури потоа размислете за нови парчиња.“

Зошто се менува наративот?

Економската стегнатост, растечките цени и опаѓачкиот квалитет ја хранат анти-haul реториката. Пораките „брзата мода нема да ви изгради стил“ и „ниската потрошувачка е нормална“ сè посилно одекнуваат, а некои големи онлајн-трговци веќе бележат пад на побарувачката.

Иако е рано да се измери целосниот удар врз профитите, сигналот е јасен: дигиталната публика повеќе не сака да биде тивок клиент, туку свесен управувач на сопствениот буџет.

Што следува?

Виб предвидува дека 2025 ќе биде „година на свеста, а не на бесот“: инфлуенсерите сè почесто ќе се соочуваат со критична публика, а брендовите со предизвикот да опстанат во ера кога „помалку е повеќе“ станува валута на довербата. Движењето de-influencing можеби не го укинува влијанието, но му дава нова, поодговорна дефиниција.

Зачлени се на нашиот е-билтен