Во летните горештини, првото нешто што го правиме кога ќе седнеме во автомобил е да го вклучиме клима уредот. Но, токму тука најчесто се прави грешка што може скапо да чини – повисока потрошувачка на гориво и дополнително абење на деловите на системот.
Експертите предупредуваат дека климата не треба да се вклучи веднаш. Прво е добро да се проветри возилото, со тоа што неколку минути ќе се вози со отворени прозорци. На овој начин топлиот воздух од кабината се исфрла, а клима уредот подоцна работи полесно и поекономично.
Исто така, важно е да не се претерува со температурата. Разликата меѓу надворешната и внатрешната температура треба да биде најмногу 5 до 7 степени. Колку е поголема разликата, толку повеќе компресорот се напрега, што значи и поголема потрошувачка на гориво.
Малкумина знаат дека и режимот на вентилација има голема улога. Рециркулацијата на воздухот е практична за побрзо ладење, но не треба да се користи постојано – тогаш кабината станува влажна и се создаваат непријатни мириси. Затоа, откако ќе се постигне пријатна температура, најдобро е да се префрли на внесување свеж воздух.
И вентилаторот има свои „правила“. Доколку веднаш се вклучи на најсилно ниво, потрошува повеќе енергија и создава непотребна бучава. Попрепорачливо е да се почне со средна брзина, а потоа постепено да се зголемува.
Редовното сервисирање е уште еден клучен момент. Филтерот во кабината треба да се менува најмалку еднаш годишно, а системот редовно да се проверува. Пропуштеното одржување може да доведе до скапи поправки.
И за крај, еден мал трик: пред да пристигнете на вашата дестинација, намалете ја јачината на климата и оставете вентилаторот да влече свеж воздух. Така компресорот се растеретува, се штеди гориво, а кабината останува пријатно разладена уште некое време.
Со правилно користење, клима уредот не само што обезбедува комфор, туку и штеди пари и го продолжува животниот век на автомобилот.