Седум години доцнење, двојно зголемена цена и нова неизвесност околу рокот за пуштање – така накратко изгледа билансот на автопатот Кичево – Охрид по најновите изјави на премиерот Христијан Мицкоски.
Нова сметка без јасна бројка
Премиерот призна дека ќе бидат потребни дополнителни средства, но не кажа колку, ниту од каде ќе се обезбедат. Причината, вели, се „непредвидени работи“ – меѓу нив и шест нови свлечишта кај Ботун, „уште попредизвикувачки“ од десетината свлечишта меѓу Кичево и тунелите кај Пресека.
Фактичката цена на трасата веќе скокна од првично планираните 374 милиони на 598 милиони евра, откако контракторот „Синохидро“ доби неколку анекси и пролонгирања. Колку ќе чини финалната сметка сега, Владата молчи.
Помпезни ветувања, скратена реалност
Само пред еден месец ресорното Министерство најавуваше пуштање на 40 километри од трасата до крајот на јуни. Наместо тоа, на 17 јули свечено беа отворени само 17 километри – делницата Врбјани – Пресека – при што останаа неповрзани точно оние сегменти што се најкритични за безбедно возење.
Министерот за транспорт Александар Николоски и директорот на ЈП за државни патишта Коце Трајановски дури во јуни уверуваа дека „до почетокот на летната сезона“ туристите ќе добијат цела релација Врбјани – Охрид, со исклучок на Ботун. Резултатот: летната сезона започна со иста стара траса, само со нова доза хаос на непуштените делови.
Рокови во магла
- Почеток на изградба: 2014 година
- Првичен рок: 2018 година
- Официјален рок по шест одложувања: крај на 2026 година
- Нова проекција на премиерот: „првиот квартал 2027“
Со други зборови, проектот што требаше да биде готов за четири години сега е во игра за најмалку 13.
Политички префрлања наместо одговорност
На критиките од СДСМ дека се работи за „фушерај“, Мицкоски одговори со напад на опозицијата, обвинувајќи ја за изборни порази и организациски хаос. Додека партиите се надвикуваат, возачите и понатаму лавираат низ тесни ленти, земјиштето лизга, а цената на секој нов километар расте.
На повидок ли е крајот?
Премиерот најави дека во август почнува стабилизацијата на свлечиштата и оти до крајот на 2026 ќе бидат завршени бушотините до Кичево, со „мал простор“ за пролонгирање до март 2027. Но без конкретна финансиска рамка, гарантиран снабдувач со материјали и транспарентен план за анексите, сè повеќе се чини дека гасениците ќе продолжат да роварат по Коридорот 8 долго откако политичарите ќе ја напуштат бината.
Додека Владата брои нови милиони, македонската јавност брои изгубени нерви – и километри што никако да станат вистински автопат.