Новите податоци покажуваат зголемен интерес за железницата, при што граѓаните се подготвени да прифатат повисоки цени и поголеми јавни инвестиции.
Авионските патувања ќе стагнираат во наредните години, додека железничките патувања во Европа бележат силен раст, покажува новото истражување на Hitachi Rail. Во истражувањето спроведено меѓу 11.000 испитаници, речиси половина од нив изјавиле дека во следните пет години планираат почесто да го користат возот, а поретко авионот. Само два отсто од анкетираните очекуваат да летаат повеќе во тој период.
Овој тренд е поддржан од фактот што железничкиот транспорт веќе сочинува речиси една третина (29 проценти) од сите долги патувања, дефинирани како патувања подолги од 2,5 часа. Во текот на целата година, третина од испитаниците очекуваат почесто да го користат возот, додека во урбаните средини оваа бројка се зголемува на 49 проценти кога се гледа период од пет години. За споредба, очекуваниот раст на употребата на приватни автомобили е половина од растот на железничкиот сообраќај.
Особено е интересно да се забележи дека две третини од Европејците поддржуваат законски мерки со кои би се забраниле летови на кратки релации доколку постои брза железничка врска за истата рута. Оваа поддршка се зголемува на 67 проценти во земјите со поразвиени брзи железнички мрежи. Франција веќе воведе таква забрана, додека Шпанија размислува за слични чекори. Во двете земји, повеќе од двојно повеќе испитаници ја поддржуваат забраната во споредба со оние кои се против, а повеќето од нив изразуваат и подготвеност за дополнителни, построги мерки.
Железницата е симбол на нова мобилност
Во сите земји испитани, мнозинството граѓани поддржуваат инвестиции во нова железничка инфраструктура, дури и ако тоа значи зголемување на даноците за воздушниот или патниот транспорт. Граѓаните како клучни пречки за почесто користење на јавниот превоз ги наведуваат метежот, цените и поврзаноста.
Сепак, повеќе од 70 отсто од испитаниците рекле дека почесто би користеле јавен превоз доколку е подобро поврзан, а повеќе од половина ако е поскап од сега
„Граѓаните очекуваат употребата на железницата да се зголеми повеќе од која било друга форма на транспорт во следните пет години и да ги поддржат владините мерки за да се овозможи тоа. Индустријата има клучна можност да одговори на ова барање и да ја води транзицијата кон одржлива мобилност“, рече Едоардо Ла Фикара, главен пазарен директор на Hitachi Rail.
Резултатите од ова истражување потврдуваат дека интересот на граѓаните за одржливи и практични форми на патување расте, особено во контекст на климатските предизвици и зголемувањето на инвестициите во зелената инфраструктура. Се чини дека железницата станува симбол на новата мобилност во Европа.