ЕУ инвестира 852 милиони евра во 6 иновативни проекти за производство на батерии за електрични возила: Еве каде ќе бидат фабриките

Европската комисија издвои стотици милиони евра за проекти што би можеле да ја променат иднината на електричните возила и климатската политика во ЕУ.

Европската комисија додели 852 милиони евра за шест пионерски проекти во производството на батерии за електрични возила.

Грантови од Фондот за иновации на Европската Унија беа доделени на два проекта во Германија и Франција и по еден во Шведска и Полска. Фондот е финансиран од приходите обезбедени преку Системот за тргување со емисии на ЕУ (EU ETS).

14 проекти од осум земји аплицираа на јавниот повик на Фондот за иновации, од кои 13 ги исполнија критериумите. Шесте наградени проекти беа избрани преку евалуација на независни експерти врз основа на седум критериуми: степен на иновативност на проектите; потенцијал за намалување на емисиите на стакленички гасови, вклучувајќи го и јаглеродниот отпечаток на самиот процес на производство; оперативна, финансиска и техничка зрелост; репликација; придонес кон безбедноста на снабдувањето на ЕУ и исплатливост.

Следните шест проекти добија грант:

ACCEPT – Европско производство на компанијата за автомобилски ќелии – Франција – Компанијата за автомобилски ќелии (ACC)

AGATHE – Напредна гигафабрика со цел ублажување на емисиите на стакленички гасови – Франција – Verkor

CF3_at_Scale – Скалирање на иновативни производствени процеси за високо-перформансни ќелии – Германија – Cellforce Group

WGF2G – Willstatt Gigafactory 2 GWh – Германија – Компанијата Leclanche

NOVO One – NOVO One Gigafactory – Шведска – Компанијата NOVO Energy

46inEU – Напојување на иднината – 46 цилиндри, бесконечни можности во Европа – Полска – Компанијата LG Energy Solution.

Европската комисија очекува сите проекти да започнат со работа пред 2030 година. Поддршката што ја добија ќе ги покрие нивните капитални и оперативни трошоци и ќе биде исплатена по исполнувањето на целите на проектот. Дел од плаќањето може да биде одобрен пред почетокот на работата со цел да се поддржи инвестициската фаза на проектот, според веб-страницата на Европската комисија.

Во текот на првите десет години од работењето, се очекува проектите да ги намалат емисиите на стакленички гасови за приближно 91 милион тони еквивалент на јаглерод диоксид, соопшти Европската комисија.

По завршувањето, овие проекти ќе имаат вкупен производствен капацитет од приближно 56 гигават-часови (GWh) батерии за електрични возила годишно.

Тековниот капацитет на ЕУ е 150-200 GWh. Законот за нето нулта индустрија на ЕУ – NZIA, кој треба да овозможи зајакнување на индустријата во областа на технологиите потребни за декарбонизација, постави цел Унијата да покрие 40 проценти од своите потреби за батерии за електрични возила до 2030 година, што е околу 400 GWh годишно.

Зачлени се на нашиот е-билтен