Производителите на автомобили задржуваат илјадници возила во американските пристаништа и привремено ги запираат пратките, обидувајќи се да ги ублажат ефектите од ескалирачката трговска војна на претседателот Доналд Трамп.
Како што дознава „Фајненшл тајмс“, сè повеќе компании го одложуваат влезот на своите автомобили на американскиот пазар. Тројца соговорници од секторите за логистика и автомобилска индустрија тврдат дека ситуацијата би можела да стане хаотична.

„Капацитетите на пристаништата се полнат. Ако ова продолжи, би можеле да имаме сериозен проблем за неколку недели“, рече еден менаџер за логистика.
Некои брендови ги паузираат испораките во САД
Ауди, Јагуар Ленд Ровер и Астон Мартин се меѓу брендовите кои привремено ги суспендираа или значително ги намалија испораките во САД за април, сметајќи на постојните залихи за да го поминат овој период на неизвесност.

Пристаништето Бремерхавен во Германија, еден од најголемите терминали за извоз на автомобили во светот, очекува сообраќајот кон и од САД да се намали за до 50 проценти. Овој пазар сочинува речиси една третина од вкупниот сообраќај на автомобили низ тоа пристаниште. „И ние ќе ги почувствуваме последиците“, потврди Матијас Магнор, директор на BLG Logistics, која управува со пристаништето.
Автомобилите во американските пристаништа чекаат исход од царинската војна.
И покрај паниката, повеќето производители се надеваат дека царините на Трамп нема да траат долго. Многумина се одлучија за тактиката „пауза и чекање“, привремено суспендирајќи ги испораките на возила од европските фабрики додека не се разјасни ситуацијата.
„Тоа е главната стратегија во моментов“, рече еден експерт за логистика. „Сите чекаат да видат дали ќе има некаков компромис меѓу САД и нивните трговски партнери.“

Магацините се полни, но возилата стојат во место
Задржувањето на возилата во пристаништата е исклучително скапо, па затоа производителите бараат алтернативни решенија, како што е преместување на стоката во царински складишта, каде што може привремено да се складира без плаќање царински давачки. Според експертите за синџирот на снабдување, некои возила произведени во Канада што патувале со воз моментално се заглавени во Детроит на местото на влез во САД, објавува „Фајненшл тајмс“.
Минатата недела, Трамп воведе царини од 25 проценти на сите увезени автомобили, додека автоделовите ќе паднат под иста стапка од 3 мај, освен Мексико и Канада, кои имаат делумни ослободувања. Дополнително на конфузијата е фактот што производителите сè уште не знаат точно како ќе се применуваат царинските давачки, ниту што се смета за дел од автомобил.
„Дали е тоа моторот како целина или секој болт е посебен дел?“ прашува претставник на германската автомобилска индустрија.
Според американските правила, автомобилите што ги исполнуваат условите од Договорот за слободна трговија меѓу САД, Мексико и Канада (USMCA) остануваат ослободени од царини, но привремено се применува царина од 25% за сите возила додека не се утврди точниот сооднос на странските компоненти.
Затоа производителите сега се обидуваат детално да го мапираат потеклото на секој поединечен дел во нивните возила, што е исклучително сложена и долготрајна задача со оглед на глобално разгранетите синџири на снабдување на автомобилската индустрија.
„Логистиката засега е краткорочна тактика. Никој сè уште не донесува долгорочни одлуки за производството – има премногу непознати колку долго ќе трае ова и дали другите земји ќе одговорат со контрамерки“, заклучи висок функционер на германската автомобилска индустрија.