Многу глобално признати компании мораа долго и трпеливо да го градат својот пат, менувајќи ги производите и стратегиите сè додека не го пронајдоа она по што ги знаеме денес.

Нокиа – од тоалетна хартија до мобилни телефони
Кога некој ќе ја спомне Нокиа, обично помислуваме на мобилни телефони издржливи како цигли – доволно цврсти за да станат интернет легенди. Но, финскиот гигант всушност започнал како фабрика за хартија во 1865 година, а првиот производ била тоалетна хартија. Низ децениите, Нокиа еволуираше и стана синоним за мобилната револуција. Нивниот пример покажува колку е важна способноста за прилагодување кон времето.

Лего – играта започнува со дрво
Лего коцките, кои денес ја поттикнуваат креативноста низ целиот свет, ги имаат своите корени во 1932 година, кога данскиот производител правел играчки од дрво. Меѓу првите беше познатата дрвена патка на тркала. Подоцна се префрлија на пластика, а името Лего е всушност кратенка од „leg godt“, што на дански значи „играј добро“. Од едноставни дрвени играчки до глобален симбол на играта – успех, коцка по коцка.
Нинтендо – од карти до дигитална забава
Пред да стане крал на индустријата за игри, Нинтендо произведуваше карти за играње во 1889 година – популарните карти Ханафуда во Јапонија. Дури во средината на 20 век компанијата се свртела кон видео игри, потег што засекогаш ја променил нивната судбина. Денес тие се креаторите на Супер Марио и Зелда, но ДНК-та на играта беше таму од самиот почеток – само во различен формат.
LG – козметиката пред електрониката

Денес го поврзуваме LG со најсовремени телевизори, фрижидери и паметни уреди, но оваа јужнокорејска компанија започна во 1947 година како производител на козметика. Нивниот прв голем хит беше кремата за лице Lucky, од која подоцна добија дел од своето име (Lucky-Goldstar). Тие постепено го проширија асортиманот за да вклучат хемија, а потоа и електроника – и така влегоа во домовите низ целиот свет.
Sony – шпорет за ориз наместо конзола
Денес Сони е познат по PlayStation, телевизорите и камерите, но во 1946 година нивниот прв изум бил електричен шпорет за ориз – направен од дрвена кофа и метални електроди. Иако не беше претерано успешен, тој ги постави темелите за развој на технолошки гигант кој ги диктира трендовите во забавата денес.
Samsung – од рибник до паметни телефони

Самсунг е основан во 1938 година, но во тоа време тргувал – не со технологија, туку со сушена риба, тестенини и овошје. Основачот Ли Бјунг-чул имал скромна идеја, а името „Самсунг“ (што значи „три ѕвезди“) симболизирало величина, моќ и долговечност. Денес, тие ѕвезди со право блескаат врз најновите технолошки достигнувања.

ИКЕА – од кибрити до глобална империја
Ингвар Кампрад, основачот на ИКЕА, покажал претприемачки дух уште како момче – на петгодишна возраст им продавал кибрити на соседите, а подоцна и честитки, пенкала и паричници. Идејата да се продава мебел што клиентот го склопува сам се роди подоцна, но во вистинско време. Денес, ИКЕА не продава само производи, туку и начин на живот – практичен, едноставен и достапен.
Ламборџини – трактори, его и луксуз
Феручо Ламборџини произведувал трактори по Втората светска војна. Тој беше и страствен возач на Ферари – но незадоволен од квалитетот, му се пожали на Енцо Ферари, кој одговори: „Возач на трактор не знае како да вози вистински автомобил“. Повреденото его беше доволно за Феручо да одлучи – ќе си изгради свој луксузен автомобил. Така се роди Ламборџини, кој сè уште произведува трактори денес – но и сонува на четири тркала.
Вригли – гума за џвакање што го освои светот по грешка
Вилијам Вригли помладиот сакал да продава сапуни и прашок за пециво. За да ја поттикне продажбата, тој им делел мастики за џвакање на клиентите. На негово изненадување – луѓето се вратиле по гума за џвакање, а не по сапунот. Така, сосема случајно, се роди најпознатата империја на гуми за џвакање во светот. Некогаш додаток, денес главен производ.