Сличен тунел никогаш не е изграден! Долг 18 км, изграден како Лего коцки, а некои делови ќе бидат буквално на морското дно


Рекорден тунел се гради под Балтичкото Море помеѓу Данска и Германија, со што се скратува времето на патување и се подобруваат врските на Скандинавија со остатокот од Европа.

Со должина од 18 километри, Фемарнбелт ќе биде најдолгиот префабрикуван патен и железнички тунел во светот. Тоа е исто така голем инженерски подвиг, со делови од тунелот поставени на морското дно.

Главното градилиште за проектот се наоѓа на северниот влез во тунелот, на брегот на островот Лоланд во југоисточна Данска. Објектот вклучува пристаниште и фабрика што произведува делови за тунели, наречени „елементи“. Армиран челик е излиен во бетон за да се создаде секој елемент, кој е долг 217 метри и широк 42 метри.

Повеќето од подводните тунели – вклучувајќи го и тунелот долг 50 км помеѓу Велика Британија и Франција – се пробиени низ карпи под морското дно. Тука, наместо тоа, 90 индивидуални елементи ќе бидат составени парче по парче, како Лего коцки.

„Со овој проект, рушиме рекорди. Потопни тунели се градени и претходно, но никогаш во ваков обем“, рече Хенрик Винсенсен, извршен директор на Фемерн, државната данска компанија што го гради тунелот.

Ќе има пет паралелни цевки

Со трошоци од околу 7,4 милијарди евра, проектот беше главно финансиран од Данска, а 1,3 милијарди евра од Европската комисија. Станува збор за еден од најголемите инфраструктурни проекти во регионот и дел од поширок план на ЕУ за зајакнување на патните врски низ целиот континент, а воедно и намалување на летовите.

Кога ќе биде завршено, патувањето помеѓу Родбихавн во јужна Данска и Путгартен во северна Германија ќе трае само 10 минути со автомобил или седум минути со воз, заменувајќи го 45-минутното патување со ферибот.

Заобиколувајќи ја западна Данска, новата железничка рута ќе го преполови и времето на патување помеѓу Копенхаген и Хамбург од 5 на 2,5 часа и ќе обезбеди „позелена“ кратенка за товар и патници.

„Тоа не само што ги поврзува Данска со Германија, туку и Скандинавија со Централна Европа. Со патување за 160 километри помалку, ќе го намалите јаглеродот и влијанието на транспортот“, рече Винсентсен. Тунелот ќе има пет паралелни цевки. Две за железница, две за пат (кои имаат по две ленти во секоја насока) и коридор за одржување и итни случаи. На другиот крај, огромна челична порта го држи морето зад себе.

Зачлени се на нашиот е-билтен