Пребарувањето е златна кокошка на Google затоа што заработуваат многу пари од прикажување реклами покрај резултатите од пребарувањето, а доколку се намали количината на пребарувања, ќе се намалат и приходите на компанијата.
Во текот на изминатите децении, Google, Apple и Facebook (сега Мета) значително влијаеја на модерниот начин на живот и дигиталната ера во која живееме со нивните производи. Google го промени начинот на кој бараме информации на Интернет, Facebook ја започна револуцијата на социјалните мрежи, а пазарот на паметни телефони радикално се промени по воведувањето на iPhone.
Повеќето луѓе денес не можат да си го замислат секојдневието без паметни телефони, Фејсбук и пребарување на Интернет преку Google, но на сите им е јасно дека овие производи нема да траат вечно и дека иднината ќе донесе промени. Тие промени се веќе започнати.
Ова го дознавме на судските рочишта во два одвоени случаи кои се водат во САД против Мета и Гугл поради монопол. Марк Цукерберг на тој начин призна дека корисниците на Фејсбук сè помалку ја користат мрежата за она што беше цел на почетокот – додавање пријатели и споделување содржина. Иако не ги знае конкретните бројки, корисниците на Фејсбук создаваат помалку нови виртуелни пријателства и споделуваат помалку содржини, но затоа нагласи уште една работа – големо зголемување на користењето на директните пораки. Ова ја покажува желбата на некои корисници да ја префрлат својата комуникација и споделување содржина од јавни социјални мрежи на приватни пораки.
Дополнително, тие на CNN велат дека проблем на Facebook се и младите луѓе кои одамна ја напуштиле мрежата и сега комуницираат и објавуваат содржини на мрежи кои им се покул, како што се TikTok, Snapchat и Instagram.

Ќе го користиме ли iPhone за 10 години?
Низата коментари за падот на пребарувањата преку нивниот пребарувач беше поттикната од извршниот директор на Apple, Еди Ку, кој рече дека минатиот месец првпат паднаа пребарувањата на Google на iPhone. Наместо Гуглинг, корисниците се повеќе се свртуваат кон пребарување преку чет-ботови со вештачка интелигенција. Иако и Google има свој адут таму (Gemini), конкуренцијата на тој пазар е многу посилна и доминира ChatGPT. Пребарувањето е златна кокошка на Google затоа што заработуваат многу пари од прикажување реклами покрај резултатите од пребарувањето, а доколку се намали количината на пребарувања, ќе се намалат и приходите на компанијата.
Новитети
„Епл“, се разбира, веќе ја гледа таа голема работа, а тоа би можело да биде технологија за носење. Поточно, паметни очила. По изглед и дизајн не би се разликувале премногу од вистинските, но ќе имаат бројни напредни технолошки опции, поддршка за вештачка интелигенција, гласовна контрола итн. На вакви очила и технологија работат и други компании, меѓу кои Мета, Самсунг и Гугл.
iPhone, Facebook и Google, се разбира, не ги одбројуваат своите последни часови и нема сомнеж дека овие производи и услуги ќе ги користиме уште многу години, но коментарите на челниците на овие компании покажуваат дека нивната улога и на технолошкиот пазар и во нашите животи може да се намали со текот на времето. Сè додека не бидат речиси целосно заменети со некои нови уреди, услуги или технологија.