Здружението на потрошувачи во Србија, „Ефектив“ ги повика купувачите утре да ги бојкотираат големите трговски ланци поради превисоките цени.
Дејан Гавриловиќ од Здружението „Ефектив“, смета дека ‘Бојкотот не значи дека треба граѓаните да издржат и само во петок да не пазарат во големите маркети, а да одат на шопинг во истите трговски синџири во четврток и сабота’.
„Во последните неколку години малопродажните синџири драстично ги покачија цените. Имаше коронавирус, проблеми со транспортот на стоки, војната во Украина, но Комисијата за заштита од конкуренција заклучи дека цените се неразумно зголемени. Постапката е покрената поради сомневање дека големите трговски ланци се договараат за цените, бидејќи секаде биле речиси идентични“, вели Гавриловиќ.
Тој додава дека покренувањето на постапката дало надеж дека тоа ќе доведе до решение на проблемот или барем ќе ги заплаши трговците, но дека состојбата останала непроменета.
„Некои градови кои важат за најскапи во светот имаат поевтина храна отколку во Србија. Малопродажните синџири не покажаа волја да ги вратат цените на нормално ниво, па затоа решивме да ги повикаме граѓаните на бојкот на еден ден како предупредување“, вели тој..
Инаку, истиот бојкот беше одржан во Хрватска минатата недела, а потоа прометот на овие малопродажни синџири падна за 50%.
„Никој не очекува некој да работи со загуба, нормално е да има добивка, но овие 5 трговски синџири оствариле добивка од 105 милиони евра во 2024 година, така што има простор за намалување на цените“, вели Гавриловиќ.
Почесниот претседател на Сојузот на работодавачи на Србија, Небојша Атанацковиќ, за Курир.рс, изјави дека целосно се согласува дека цените скокнале непромислено.
„Овде одредени работи се многу поскапи отколку не само во регионот, туку и во светот, тоа е неспорно. Трговците велат дека нивните трошоци се толку високи што мораат да ги зголемат цените за да заработат. Тие велат дека цената на работната сила вртоглаво пораснала. Сепак, сите очекувавме дека со доаѓањето на други, големи синџири, цените ќе паднат, но трговците велат дека немаат доволно конкуренција од добавувачите“, вели тој.
Атанацковиќ додава дека, на пример, еден добавувач им доставува кафе на сите, па тие немаат можност да набавуваат производи по пониски цени. ‘Никогаш не сум видел нешто да поскапи 6 пати, 30 или 40 проценти е добро, но никогаш не сум видел нешто да поскапи 600 проценти. Но, цената на многу артикли се базира на тоа што увозниците се исти’.
Гавриловиќ вели дека се сомнева во алчноста на трговците и добавувачите, а го наведе и примерот со чоколадите кои се произведуваат во Србија, а се поевтини во Чикаго, што нема смисла со оглед на трошоците за транспорт.
Бојкотот не значи дека треба да издржиме само во петок и да тргнеме во огромни шопинг во тие трговски ланци во четврток и сабота. Бојкотот значи промена на навиките. Луѓето сакаат да почнат со бојкот на потрошувачката на гориво, но потоа некој не може да наполни гориво за десет дена и да каже дека ќе бојкотира десет дена. Треба да ја остави колата и да користи јавен превоз, тогаш бојкотот би успеал.