Забрана на карбонски влакна во ЕУ: Нови предизвици за авијациската, автомобилската и спортската индустрија

Европската унија планира да ги забрани јаглеродните влакна до 2029 година поради можни здравствени ризици. Оваа одлука би можела сериозно да влијае на производството на спортски и електрични автомобили.

Европската Унија подготвува нов удар врз автомобилската индустрија, јаглеродните влакна наскоро би можеле да бидат прогласени за опасен материјал, што постепено би ја укинало нивната употреба во производството на возила до 2029 година. Оваа мерка, доколку биде усвоена, би можела да ги потресе темелите на индустријата за перформанси и електрификација, а последиците би се почувствувале низ целиот свет.

Затоа јаглеродните влакна се клучни за електричните и спортските автомобили

Познат по својата исклучителна цврстина и неверојатно мала тежина, јаглеродните влакна се клучен елемент во дизајнот на спортски и електрични автомобили – овозможувајќи помала потрошувачка на енергија, подобра ефикасност и супериорни перформанси.

Сепак, европските регулатори тврдат дека овие материјали би можеле да претставуваат ризик по здравјето доколку се најдат во воздухот во форма на мали честички или дојдат во контакт со кожата, што предизвика тревога во Брисел.

Доаѓаат нови еколошки правила, а пазарот реагира бурно

Новата забрана е дел од поширок преглед на Директивата за возила на крајот од животниот век, правната рамка што го регулира рециклирањето автомобили во ЕУ. Иако целта на регулативата е да се заштити животната средина и здравјето на граѓаните, нејзините последици би можеле да бидат далекусежни за глобалната автомобилска индустрија – сектор кој моментално троши околу една петтина од вкупното количество произведени јаглеродни влакна.

Веста за потенцијалната забрана веќе го потресе пазарот, а акциите на јапонските гиганти како што се „Тореј индастрис“, „Теиџин“ и „Мицубиши кемикал“ – компании кои заедно контролираат повеќе од половина од светското производство на јаглеродни влакна – паднаа. Европа, вториот најголем пазар за овој стратешки материјал, сега би можела да предизвика бран ограничувања што ќе се прелеат и во други региони.

Производителите на автомобили и авиони подготвуваат отпор

Најпогодени се производителите на луксузни и спортски автомобили, како што се Ферари, Мекларен и Ламборџини, но и технолошки ориентирани компании за електрични возила како што се Тесла, БМВ, Луцид и Хјундаи, кои во голема мера се потпираат на лесни композити за да постигнат максимален опсег и брзина.

Со оглед на тоа што пазарот на јаглеродни влакна вредеше дури 5,5 милијарди долари во 2024 година, се очекува силен отпор од индустријата, особено од воздухопловниот и автомобилскиот сектор, кои предупредуваат дека таквата забрана би можела да ги забави иновациите и да ја намали конкурентноста на европските производители.

И додека регулаторите инсистираат на безбедноста, сè појасно е дека за ЕУ ​​се подготвува нова индустриска битка, со јаглеродните влакна како точка на спор помеѓу одржливоста и технолошкиот напредок.

Индустријата предупредува дека ваквите мерки би можеле да ги запрат иновациите и да го забават преминот кон зелена мобилност. Од друга страна, лобистите за животна средина велат дека здравјето и безбедноста мора да имаат приоритет во секој технолошки развој.

Зачлени се на нашиот е-билтен