Втората делница од црногорскиот автопат кон границата со Србија, од Матешево до Андријевица, долга 21 километар, влегува во завршна фаза на подготовка.
Како што изјави министерката за сообраќај на Црна Гора, Маја Вукичевиќ, приоритет ќе биде изборот на најповолен и најквалитетен изведувач, под целосна контрола на Европската банка за обнова и развој.
Таа посочи дека подготвителните работи би можеле да започнат во втората половина на годината, а финансиската конструкција е речиси затворена благодарение на грантовите од Европската Унија и поволните кредити, пренесува „Каматица“.
За изградбата на оваа делница – Матешево–Андријевица, долга 21 км – ќе бидат потребни околу пет години и приближно 550 милиони евра. На неодамна завршениот тендер се пријавиле десет компании.
На прашањето како го коментира тоа што само една компанија е од Европа, министерката истакна дека повикот бил отворен за сите и секој можел да се пријави.
Најдобрата понуда треба да биде избрана во текот на летото, по што би можело да започнат подготвителните работи во втората половина од 2025 година.
Вукичевиќ изрази уверување дека нема да има проблеми ниту со финансирањето:
„Точно 100 милиони евра грант се веќе обезбедени од Европската комисија. Во тек е постапка за одобрување на дополнителни 50 милиони. Тоа треба да се финализира овие денови. Како што реков, 200 милиони евра поволен кредит се обезбедени од Европската банка за обнова и развој. Договорот треба да се потпише во јули, а остатокот ќе мора да се финансира од буџетот.“
Кога станува збор за подготвителните работи, експропријацијата е завршена на 80% од трасата до Трешњевик, а завршувањето на останатиот дел се очекува пред вклучувањето на изведувачот на терен.
Во тек е и јавната расправа за студијата за влијание врз животната средина, која ќе се одржи и во општините Колаšin и Андријевица, на кои се однесува проектот.
Во првата фаза од главниот тендер за проектирање и изградба на автопатот Бар–Бољаре, делницата Матешево–Андријевица, пристигнаа понуди од десет компании – кинески, турски, холандски и индиски. Меѓу нив има фирми кои учествувале и во изградбата на првата делница од автопатот, како и на реконструкцијата на мост на Тара, булеварот Тиват–Јаз и други мултимилионски проекти во регионот.
Оваа делница ќе овозможи директна и модерна автопатска врска меѓу Србија и Црна Гора, и е дел од поширокиот проект на коридорот Е-763.