Индустријата на креатори на содржини бележи историски подем. Според најновата листа на Forbes, врвните педесет инфлуенсери само во изминатите дванаесет месеци заработиле 853 милиони долари, што претставува годишен раст од 18 проценти. Бумот го поттикнуваат рекордни приватни инвестиции и сè посеопфатната примена на вештачка интелигенција, која им овозможува побрза продукција и поефикасна дистрибуција на содржини.
На првото место се наоѓа YouTube-феноменот Џими Доналдсон, познат како MrBeast, со приходи од 85 милиони долари и вкупно 634 милиони следбеници на различни платформи. Неговото спектакуларно шоу „Beast Games“ на Amazon Prime веќе е обновено за уште две сезони, додека брендовите Feastables и MrBeast Burger од виртуелните кујни се селат во физичките продавници.
Следуваат Dhar Mann, чија холивудска студиска машинерија генерира милијарди прегледи годишно, и боксерот-ютубер Џејк Пол, кој повторно го сврти вниманието кон себе со борбата против Мајк Тајсон во живо на Netflix и новата реалити-серија на HBO. Во првите петмина се вбројуваат и комичарското дуо Rhett & Link, како и подкаст-ѕвездата Алекс Купер, која по мега-договорот со Spotify потпиша ексклузивитет со Sirius XM и го лансира сопствениот пијалак Unwell Hydration.
Меѓу највисоко пласираните се и гејминг-иконите Mark Rober и IShowSpeed, TikTok-сензациите Charli и Dixie D’Amelio, како и технолошкиот рецензент Marques Brownlee — јасен показател дека мултиплатформскиот пристап е клучен за задржување и проширување на публиката.
Вкупно, водечките 50 креатори денес обединуваат 3,4 милијарди следбеници, додека бројот на активни инфлуенсери глобално се искачи на 67 милиони, со прогноза до 2030-та да ја надмине границата од 100 милиони. Големите банки и инвестициските фондови забележуваат историски прилив на капитал во секторот, кој се насочува кон сопствени брендови на инфлуенсерите, но и кон стартап-компании што развиваат алатки за монетизација. Така, креаторите веќе не се само „лица“ на кампањи — тие се медиумски куќи чија тежина се мери со онаа на традиционалните телевизиски мрежи.
Конкуренцијата станува сè посилна: YouTube дневно бележи над милијарда часови гледаност на телевизиски екрани, а TikTok, Instagram и подкаст-платформите ја бришат границата меѓу забава и е-трговија. Годината 2025 се профилира како пресвртна точка за „економијата на креаторите“, во која влијателниците од своите виртуелни студија продолжуваат да градат реални бизнис-империји и да го редефинираат глобалниот медиумски пејзаж.