Цените на нафтата паѓаат поради загриженост за тарифите, но се на пат за трета недела на раст благодарение на проблемите со снабдувањето

Цените на нафтата паднаа денеска поради загриженостите за побарувачката, предизвикани од тарифите, но се насочени кон трета недела на раст поради затегнатиот глобален извоз. Ова се случува откако САД ставија дополнителен притисок на нафтениот трговски сектор на Венецуела и Иран.

Фјучерсите на нафтата Брент загубија 31 центи или 0,4%, на 73,72 долари за барел до 07:42 по ГМТ, паѓајќи по седум последователни денови на раст.
Фјучерсите на нафтата WTI на американскиот запад паднаа за 33 центи или 0,5%, на 69,59 долари за барел.

Корекциите надолу беа во согласност со поширокото повлекување на ризичните имоти во петок, откако последниот тарифен напад од страна на американскиот претседател Доналд Трамп ги разгоре загриженостите за целосна трговска војна.

Сепак, и двата контракта забележуваат раст од околу 2% оваа недела и околу 7% од кога достигнаа повеќемесечни минимални вредности во почетокот на март.

Главниот двигател на растот на цените беше промената на глобалните санкции за нафта, напишаа аналитичарите на BMI во својата коментар на пазарот.

Трамп на понеделник најави нови 25% тарифи на потенцијалните купувачи на венецуелска нафта, само неколку дена по американските санкции против увозот на нафта од Иран.

Наредбата ја зголеми неизвесноста за купувачите и ја прекина трговијата на венецуелската нафта со најголемиот купувач, Кина. Инаку, извори изјавија дека индиската компанија Reliance Industries ќе ги запре увозите на венецуелска нафта.

“Потенцијалниот губиток на венецуелски нафтени извоз во пазарот поради секундарни тарифи и можноста за истото да се импозира на иранските барели предизвика очигледна затегнатост во снабдувањето со нафта”, изјави Јун Гох, старши аналитичар за нафта во Sparta Commodities.

Нафтата беше дополнително поддржана од знаци за подобра побарувачка во САД, најголемиот потрошувач на нафта во светот, каде што складиштата на нафта паднаа повеќе од што се очекуваше.

Податоците од Администрацијата за енергетска информација покажаа дека американските резерви на нафта паднале за 3,3 милиони барели, на 433,6 милиони барели во неделата која заврши на 21 март, во споредба со очекувањата на аналитичарите во истражувањето на Ројтерс за опаѓање од 956.000 барели.

Меѓутоа, пошироката глобална динамика за трговија со нафта упатува на период на зголемена неизвесност, бидејќи обилниот тарифен притисок на САД врз трговските партнери го зголемува стравот од остар економски пад, што би имало негативен ефект на побарувачката за нафта.

Како резултат, аналитичарите не очекуваат значителен раст на цените на нафтата да биде одржан во актуелната средина.

“Додека пазарот страда од екстремни неизвесности, ние остануваме при нашата прогноза за Брент нафта да се движи просечно на 76 долари за барел во 2025 година, што е помалку од 80 долари за барел во 2024”, напишаа аналитичарите на BMI.

Русија го зголемува снабдувањето со гориво во Боливија поради енергетската криза

Русија ги зголемува извозите на моторни горива во Боливија, покажуваат податоците од LSEG за следење на танкери и извори од индустријата, додека енергетската криза во оваа латиноамериканска земја се продлабочува, а Москва бара нови пазари поради западните санкции.

Според податоците за транспорт, најмалку четири танкери биле натоварени меѓу декември и март во руските пристаништа Висоцк, Приморск и Таман, пренесувајќи околу 190.000 метрички тони дизел, со означен чилеански пристан како дестинација за истовар.

Товарот е наменет за Боливија, која како континентална земја зависи од пристаништата на други држави за своите морски увози, велат пазарните извори.

Државната енергетска компанија на Боливија, YPFB, која ги контролира увозот и извозот на енергенси, изјави за Ројтерс дека очекува вкупно пет пратки со дизел и бензин до 4 април, од кои три се увезени од Хјустон, но не прецизираше од кои земји потекнуваат останатите две.

Минатата година, Русија испрати околу 105.000 тони дизел со низок процент на сулфур во Боливија, со цел да помогне во справувањето со недостигот на гориво.

Боливија во голема мера зависи од увозот на гориво, бидејќи домашното производство обезбедува само околу 15% од потребите за дизел и 30% за бензин.

Во земјоделскиот регион Санта Круз, влошениот недостиг на гориво почнува да влијае врз можноста на фармерите да ја соберат својата жетва – загрижувачка ситуација за оваа јужноамериканска земја, каде што земјоделството станува клучен двигател на економијата.

Во март, Министерството за енергетика на Боливија објави пакет поттикнувачки мерки за увоз на бензин и дизел, со цел да го поддржи приватниот пазар и да ја надмине продолжената криза со горивото.

Новите мерки вклучуваат продолжување на дозволените периоди за увоз и трговија со гориво од една на три години, како и укинување на тарифните давачки за увезениот бензин.

Зачлени се на нашиот е-билтен