На длабочина од 106 метри под морското дно и со должина од пет километри, Евроазискиот тунел во Истанбул претставува едно од најимпресивните инженерски достигнувања на современата ера. Тунелот, познат и како Босфорски тунел, е пуштен во употреба во 2016 година и физички ги поврзува двата континента – Европа и Азија.
Тунелот ги спојува европската страна на Истанбул (Казличешме) со азиската страна (Гозтепе), минувајќи директно под Босфорскиот мореуз. Паралелно со него се наоѓа и железничкиот тунел Мармарај, што овозможува и железничка и патна поврзаност меѓу континентите.
Инженерско ремек-дело
Изграден со машина за бушење „Mixshield“ од германската компанија Herrenknecht AG, тунелот има пречник од 14 метри и четири сообраќајни ленти распоредени на две нивоа. Проектиран е да издржи силни земјотреси, бидејќи Истанбул се наоѓа на Северноанадолскиот расед, една од најактивните сеизмички зони во светот.
Брзина, безбедност и нова мобилност
Евроазискиот тунел значително го намали сообраќајниот метеж во мегаполисот со повеќе од 16 милиони жители, нудејќи алтернатива на фериботите и мостовите преку Босфор. Новата подморска рута го скратува преминот од 100 на само 15 минути, што ја револуционизира секојдневната комуникација помеѓу европскиот и азискиот дел на градот.
Тунелот располага со напредни безбедносни и вентилациски системи, како и автоматизирана наплата на патарина, при што цените се разликуваат во зависност од типот на возило и добата на денот.
Втор тунел меѓу два континента
По железничкиот Мармарај, Евроазискиот тунел е вториот подморски објект што директно ги поврзува Европа и Азија, а воедно е и симбол на технолошката иновација и урбаниот развој на Истанбул.
Овој грандиозен проект не само што го олеснува транспортот и трговијата, туку и ја зацврстува позицијата на Турција како центар на поврзување меѓу Истокот и Западот.