Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Иран ја притиска Кина да дозволи продажба на заглавена нафта во вредност од 1,7 милијарди долари

Иран се залага за враќање на 25 милиони барели нафта од Кина, кои беа заглавени шест години во кинеските пристаништа поради санкциите наметнати од тогашниот американски претседател Доналд Трамп, изјавија тројца ирански и еден кинески извор запознаени со ова прашање за Ројтерс.

Трамп се враќа на власт на 20 јануари, а аналитичарите велат дека се очекува тој повторно да ги заостри санкциите за извозот на иранска нафта за да го ограничи приходот на Техеран, како што направи за време на неговиот прв претседателски мандат.

Кина, која вели дека не ги признава едностраните санкции, купуваше околу 90 отсто од извозот на нафта на Техеран во последниве години со попусти што на нејзините рафинери им заштеди милијарди долари.

Но, заглавената нафта, вредна 1,75 милијарди долари по денешни цени, ги истакнува предизвиците со кои се соочува Иран со продажбата на нафта дури и во Кина.

Иранското Министерство за нафта не одговори на барањето за коментар. На прашањето за заглавената нафта, кинеското Министерство за надворешни работи рече дека соработката на Кина со Иран е легитимна, но одби дополнителни коментари.

И покрај некои од најстрогите санкции на Западот, Иран изгради бурна глобална трговија за својата нафта, потпирајќи се на флота танкери кои ја кријат нивната активност. Поголемиот дел од иранската нафта продадена во Кина е документирана како не-иранска на пат до кинеските пристаништа.

Заглавената нафта, сепак, беше документирана како иранска нафта кога иранската национална нафтена компанија NIOC ја достави до кинеските пристаништа околу октомври 2018 година користејќи откажувања дадени од Трамп, рекоа два од четирите извори запознаени со пратките.

NIOC ја складираше нафтата во пристаништата Далиан и Жоушан во источна Кина, каде што изнајмуваше тенкови, велат изворите. Тенковите за лизинг му дадоа на NIOC флексибилност да продава нафта во Кина или да ја испраќа до други купувачи во регионот.

Но, на почетокот на 2019 година, Трамп ги укина откажувањата, а нафтата никогаш не најде купувачи и не ја оцарини кинеската царина и остана заробена во резервоарите, според три од четирите извори.

Резервоарите за нафта во Далиан се управувани од PDA Energy, која бара од Иран да плати повеќе од 450 милиони долари за такси за складирање акумулирани од 2018 година, рече еден од трите ирански извори. Во Жоушан, резервоарите се управувани од приватниот оператор за складирање CGPC.

Liaoning Port Co, кој ја контролира PDA Energy во Далиан, не одговори на барањето за коментар. Ројтерс не можеше да дојде до CGPC за коментар бидејќи повиците до компанијата останаа неодговорени.

Разговорите меѓу иранските власти и кинеските оператори за складирање за плаќање на такси за складирање и други услови за ослободување на нафтата добија дополнителна итност во последните недели поради загриженоста на Техеран дека Трамп повторно би можел да ги заостри санкциите, рече еден од иранските извори запознаени со дискусиите.

Иранскиот министер за надворешни работи Абас Арагчи го посети Пекинг во декември и постигна одреден напредок по прашањето на заглавената нафта, рече иранскиот извор, но не даде дополнителни детали.

Иран ќе мора повторно да натовари нафта од тенкови во бродови, да направи трансфер од брод на брод на море и да ја документира за да може да ја продаде, рече еден од иранските извори, цитирајќи го неговото искуство со извозот на иранска нафта и кинеските царини.

Зачлени се на нашиот е-билтен