Легендарниот швајцарски „Своч“ губи пари на вртоглав начин, профитот опаѓа за 75 проценти

Групацијата „Своч“, позната по брендовите „Омега“, „Лонџинс“ и „Тисот“, е во големи проблеми. Акциите паднаа за 24 проценти за една година (во 2014 година достигнаа речиси 600, а сега вредат само околу 148 франци, што значи дека вредноста на компанијата паднала на 7,7 милијарди франци), а профитот се намалил за дури 75 проценти.

– „Своч“ забележа најголем пад на продажбата меѓу сите производители на часовници. Инвеститорите го изгубија трпението – предупредува за „Фајненшл тајмс“ аналитичарот Жан-Филип Берчи од „Вонтобел“, меѓународна компанија за управување со инвестиции.

Главната причина за лошите резултати е помалата потрошувачка во Кина и општото забавување во секторот за луксузни стоки. Сепак, некои аналитичари тврдат дека проблемите всушност се предизвикани најмногу од настани во компанијата.

Значи, аналитичарите и инвеститорите го обвинуваат менаџментот, или поточно семејството Хајек. Тие се критикувани затоа што ја водат компанијата како семеен бизнис, а не како јавна компанија. Најмногу од сè, тие се навредени од односот на Ник Хајек, извршен директор од 2003 година, познат по својот ексцентричен и арогантен стил, отфрлање совети, пушење пури во прес-центрите и игнорирање на инвеститорите.

Семејството на Хајек има 25 проценти сопственост, но контролира 44 проценти од правата на глас. Во минатото, „Своч“ беше клучен за спасување на швајцарското производство на часовници. Сега „Бреге“, некогаш престижен бренд, губи пари, продажбата на „Омега“ и „Лонгин“ се намали за 20 до 30 проценти за пет години, а за разлика од луксузните брендови на „Своч“, „Ролекс“ и „Патек Филип“ бележат раст, објави „Јутарњи лист.хр“.

Зачлени се на нашиот е-билтен