Тесла се соочува со длабока финансиска криза по објавувањето на извештајот за првиот квартал на 2025 година. Резултатите се многу полоши отколку што аналитичарите се надеваа, со драстичен пад на приходите од 71%, што покажува дека компанијата има сериозни проблеми во своето основно делување – производството и продажбата на електрични возила.
Во споредба со истиот период минатата година, Тесла бележи пад од 71% во нето приходите, додека целокупниот приход е намален за 9%. Но, најголемиот удар за компанијата дошол од падот на продажбата на возила, кој се намалил за 20%. Овој пад е последица на растечкиот број на купувачи кои сè повеќе се интересираат за алтернативни опции, поради контроверзите околу самата компанија и нејзиниот извршен директор, Илон Маск.
Илон Маск под лавина критики: Негативен ефект од политиката и контроверзиите
Најголемиот дел од одговорноста за кризата ја носи Илон Маск, кој е предмет на критики поради неговото ангажирање во политичките процеси и спорните одлуки кои го поткопуваат угледот на Тесла. Маск ја поврза компанијата со политички активизам, финансирајќи кампањи за Доналд Трамп и неговиот “Министерство за ефикасност на владата”, што ги раздразни многу купувачи и инвеститори. Ова доведе до појава на анти-Маск движење, со протести во салоните на Тесла ширум светот.
Продавниците на Тесла ширум светот се соочуваат со негативни реакции од страна на потрошувачите. Анкетите покажуваат дека многу потенцијални купувачи одбиваат да купат возила од Тесла поради растечката перцепција дека Маск е на политички пат, а не на пат за обновување на компанијата. Ова влијае не само на повеќе од 13% намалување во испораките на возила во првиот квартал, туку и на општиот интерес за купување на електрични возила, што дополнително ја влошува ситуацијата.
Ги загрижува инвеститорите: Маск треба да се врати на својот фокус
Инвеститорите ги изразуваат своите загрижености околу Масковата фокусираност на политички прашања, наместо на водење на компанијата. Дан Ивс, аналитичар од Wedbush Securities, нагласува дека Маск треба да се фокусира на Тесла, а не на неговата политика и компаниите како DOGE. Според Ивс, Тесла е Маск и Маск е Тесла, и секој што мисли дека овој негативен тренд нема да влијае на брендот треба да провери што мислат купувачите во САД, Европа и Азија.
Трговскиот конфликт со Доналд Трамп дополнително ја влошува ситуацијата. Царините од 25% на увоз на автомобили може да имаат катастрофални последици за Тесла, бидејќи компанијата е зависна од производствени капацитети во Мексико и други земји кои се погодени од овие тарифи. Ова создава дополнителна несигурност и нарушува глобалниот синџир на снабдување за Тесла, што влијае на нивната производствена и финансиска стабилност.
За да се справи со падот на продажбата, Тесла заработува средства преку кредити, кои ги продава на други производители на автомобили. Во првиот квартал, ова искачување на 595 милиони долари беше еден од главните извори на приход за компанијата. Овие кредити се користат како надомест за CO2 емисиите на автомобили со фосилни горива, што, исто така, има позитивен ефект на планетата.
Без изгледи за брзо закрепнување: Тесла не дава надеж за иднината
Со пад на акциите за повеќе од 50% во последните 12 месеци, Тесла се наоѓа во тешка позиција. Компанјата не дава конкретни прогнози за иднината и се очекува ревизија на своите прогнози за 2025 година во текот на второто тромесечје. Ситуацијата остава малку простор за оптимизам, што предизвикува растечки сомнежи за иднината на оваа иновациска компанија која, некогаш, беше сметана за лидер во индустријата за електрични возила.
Тесла се наоѓа пред внимателни предизвици, а одлуките на Маск сè повеќе го поткопуваат угледот и иднината на компанијата. Во моментите на криза, многу се поставуваат прашања за тоа дали Маск може да ја води Тесла кон стабилност или ќе дозволи компанијата да падне во заборав.