Од дупки до вдлабнатини: Германските патишта и пруги во драматично лоша состојба

Во време на летни одмори, бројни странски туристи и патници во Германија се изненадени од лошата состојба на германските патишта. Според извештајот на Deutsche Welle, итна санација е потребна за околу 25.000 километри коловози ширум земјата.

Германското министерство за транспорт, одговарајќи на прашање од партијата Левица, призна дека е потребно да се инвестираат огромни суми пари за поправка на патната инфраструктура. Околу една третина од државните и регионалните патишта, односно околу 13.600 километри, се во лоша состојба. Автопатиштата, исто така, не се поштедени, при што поправка им треба на 11.000 километри, што е околу 19 проценти од нивната должина. Слична е и ситуацијата со железничката мрежа: 17.285 километри пруги и 1.156 мостови се во потреба од реновирање.

Овие податоци ги објави заменикот од партијата Левица, Дитмар Бартш, а одговорот од министерството беше доставен и до германската агенција dpa. Во 2022 година биле планирани за санација 17.585 километри пруги, а во 2023 година 17.636 километри, што претставува околу 28-29 проценти од целата железничка мрежа. Бројот на железнички мостови во најлоша категорија, која претставува опасност по живот, исто така се речиси непроменет.

Министерството не даде детали за напредокот во поправките од 2022 година, но потенцираше дека во 2024 година завршиле модернизациски работи на 212 мостови долж автопатите. Во известувањето стои дека потребите за обновување на патиштата варираат од мали поправки на коловозната површина до темелна реконструкција.

Владината коалиција предводена од Христијанско-демократската унија и Социјалдемократската партија најави масовни инвестиции во инфраструктурата, со предвидени милијарди евра за таа намена. Сепак, тешко е да се одреди каде најпрво да се делува, бидејќи потребата за поправки е навистина голема насекаде.

Дитмар Бартш го критикува сегашниот состојба: „Нашите патишта се изнемоштени на многу места, на илјадници километри. Од околу 4.000 мостови, минатата година се реновираа само 212. Со овој полжавски темпо, ќе ни требаат речиси 20 години само за мостовите.“ Тој додава дека лошата инфраструктура претставува конкурентска слабост за компаниите и причина за фрустрации кај граѓаните.

Зачлени се на нашиот е-билтен