Компанијата Тесла на почетокот на годината паднаа за 6 отсто, но потоа дојде веста дека продажбата на електрични возила во Кина е зголемена за речиси 9 проценти. Но, според Ал Рут, постар писател во Barron’s, „Продажбата на електрични возила не е најважната работа во моментов“ кога станува збор за акциите на Tesla. „Вештачката интелигенција е број еден“, напиша Рут во понеделникот, додавајќи дека аналитичарите на Вол Стрит се наклонети кон компанијата.
Тесла планира во иднина да продава хуманоидни роботи обучени со вештачка интелигенција. Засега, самоуправувачките автомобили обучени со вештачка интелигенција се причина за оптимизам. Аналитичарите и брокерите на Волстрит сметаат дека втората администрација на Трамп ќе ѝ олесни на Тесла да ги лансира своите роботакси со вештачка интелигенција кон крајот на 2025 година.
Маск великодушно ја финансираше кампањата на Трамп и беше награден со копретседателство на невладиниот Оддел за владина ефикасност – но Волстрит добива многу поголеми награди за различните деловни потфати на Маск. Вол Стрит веројатно е во право: Маск ќе жнее невидена добивка од врската со Трамп. А тие може да вклучуваат, до крајот на годината, такси без возачи со вештачка интелигенција – нешто што му значи ништо на ниту еден Американец, освен алчните инвеститори кои го надувуваат балонот на вештачката интелигенција.
Маск не е единствениот титан од Силиконската долина што се очекува да има корист од дерегулаторниот притисок на администрацијата што доаѓа. Во неодамнешното интервју за Блумберг, извршниот директор на OpenAI Сем Алтман рече дека една област каде што тој „длабоко“ се согласува со Маск е потребата од „американска инфраструктура и многу од неа“, жалејќи се за тоа „колку е тешко да се изградат работи во Соединетите Американски Држави. Електрани, центри за податоци, какви било работи“. Нештата што Алтман сака да ги изгради, се разбира, се флоти од центри за податоци за вештачката интелигенција, и покрај некои многу сомнителни проекции за побарувачката во реалниот свет за таа вештачка интелигенција и неодговорените прашања за тоа за што може да се користи и дали некогаш ќе биде профитабилно.
Следната администрација ветува дека ќе направи тони работи за да направи неколку луѓе неизмерно богати. .
Трамп, наводно, размислува да го укине правилото на Националната управа за безбедност на сообраќајот на автопати, кое бара компаниите да пријават несреќи во кои учествуваат самоуправувачки возила. Ова несомнено е на листата на желби на Маск, бидејќи повеќето несреќи пријавени според тоа правило вклучуваат токму Tesla автомобили без возач, односно 40 од 45-те несреќи пријавени минатиот октомври.
Производителот на Тесла речиси и да нема рекорд во производството минатата година. Објави 15 повлекувања, што влијаеше на 2,7 милиони возила. Неодамна, на крајот на декември, Tesla повлече речиси 700.000 автомобили во САД поради проблеми со следењето на притисокот во гумите.
Сепак, добивањето повеќе самоуправувачки автомобили на патиштата е само врвот на ледениот брег. Трамп вети дека ќе ги отстрани дозволите и регулаторните пречки за секоја компанија што планира да инвестира 1 милијарда долари или повеќе во САД.
Фосилните горива и инфраструктурата за вештачка интелигенција ги прогласија како суштински за националната безбедност на САД. Регулаторните заштитни огради треба итно да се срушат, тврдат тие, со цел да се поттикне „енергетската независност“ и да се обезбеди американска доминација над најважните индустрии во дваесет и првиот век. Во реалноста, видот на изобилството што го сакаат овие компании е едноставно да ја наполнат земјата со повеќе непотребно, енергетско интензивно ѓубре што ќе ги направи мала подгрупа на многу богати луѓе уште побогати, а веќе топлата планета уште потопла.