Во Европската Унија се води битка која може да се нарече „Зелените против Црвените“. Зелените, во форма на Европската Унија, настојуваат да ја спасат планетата од климатските промени преку прелазот кон електрични возила (ЕВ), кои ќе помогнат во намалувањето на емисиите на јаглерод диоксид. Од друга страна, „Црвените“, или производителите на автомобили, се противат на оваа промена, тврдејќи дека обврската за целосно исклучување на мотори со внатрешно согорување до 2035 година може да доведе до економска катастрофа, невработеност и губење на пазарот во корист на кинеските производители.
Прогнози за пазарот на електрични возила до 2030 година
ЕУ и Велика Британија наложија цели за електрични возила да сочинуваат 80% од продажбата на нови седани и теренски возила до 2030 година. Меѓутоа, аналитичарите не се сигурни дека тоа ќе биде остварливо. Некои предвидуваат дека ќе биде постигнат помал процент, додека други, како EV Volumes, предвидуваат дека 93,1% од продажбата до 2030 година ќе бидат електрични возила.
Во оваа битка, големи компании и политичари се обидуваат да се заложат за олеснување на прописите или нивно целосно повлекување. Противниците на строгите регулативи за електрични возила се загрижени за економските последици, особено за традиционалните производители на автомобили.
Проблеми со цените и инфраструктурата
Главниот проблем кој го забавува преминот на електрични возила е цената, досегот и инфраструктурата за полнење. Иако продажбата на електрични возила бележи раст од 2020 година, оваа тенденција се забави во 2024 година, поради намалувањето на субвенциите и даночните олеснувања. Крајната цел на ЕУ е до 2035 година да се забрани продажбата на возила со мотори со внатрешно согорување, но аналитичарите сметаат дека тоа е малку веројатно, барем не без значително подобрување на инфраструктурата за полнење и пад на цените на батериите.
Прогнози за пазарниот удел на ЕВ
Прогнозите за пазарниот удел на електрични возила до 2030 година варираат. Некои, како BMI (Fitch Solutions), предвидуваат 35% пазарен удел до 2030 година, додека други, како „Иновев“, предвидуваат максимум 40%. Професорот Стефан Братцел предвидува помеѓу 40 и 50 проценти. Во меѓувреме, компании како „Датафорс“ сметаат дека ЕУ ќе ги олабави прописите за да го поддржи преминот кон електрични возила и да ги надмине проблемите со недостатокот на инфраструктура.
Може ли евтините електрични возила да го зголемат пазарниот удел?
Една од најголемите пречки за усвојување на електрични возила е цената. Во Кина, на пример, малите и евтини електрични возила, кои често имаат ограничени карактеристики, се многу популарни. Евтините модели, како што е BYD Surf, кој се очекува да биде лансиран во Европа, можат да ја променат динамиката на пазарот. Но, аналитичарите како Бенџамин Кибис од „Датафорс“ сметаат дека иако цените на батериите и технологијата напредуваат, главниот проблем останува инфраструктурата за полнење, која не може да го задоволи побарувачката на растечкиот број на електрични возила.