Трамп бара новиот авион Air Force One да биде побргу завршен, неговите каприци го продолжија рокот, а Боинг доби главоболки

Air Force One, можеби најкултниот авион во светот, влегува во нова фаза.

Авионите специјално дизајнирани за претседателите на САД постојат уште од ерата на Кенеди. Денешниот модел, базиран на Боинг 747, стапи во употреба пред 35 години.

Новиот Air Force One започна да се работи во 2015 година, но заради одредени проблеми и постојани диополнувања, неговата завршница се одлага неколку години. Првично требаше да стапи во употреба во 2024 година, но авионот нема да биде готов најрано до 2027 година.

Со повторното влегувањето на претседателот Доналд Трамп во Белата куќа, тој издаде наредба за итност на постапките.

Во Боинг не се премногу среќни заради сето ова зашто компанијата веќе има загуба повеќе од 2 милијарди долари на проектот. Во 2022 година, тогашниот извршен директор на Боинг Дејв Калхун го нарече „многу уникатен збир на ризици што Боинг веројатно не требаше да ги преземе“.

Сепак, сегашниот извршен директор на производителот на авиони, Кели Ортберг, работи со Илон Маск и DOGE за да се обиде да го достави што е можно поскоро.

Ова е сагата досега, но зошто изградбата на нов Air Force One е уникатен предизвик.

Трамп не го криеше својотсвојот ентузијазам за нов Air Force One.

Во својот прв мандат, Трамп го покажа својот дизајн за боите на авионот за ABC News. На неговиот инаугуративен бал, тој пресече торта украсена со модел на претседателскиот авион.

Во тоа време, секретарот за печат на Трамп рече дека тој бил на обиколка на авионот за да го провери новиот хардвер и технологија, додавајќи дека турнејата ќе помогне да се истакне „неуспехот на проектот да испорача нов Air Force One на време како што беше ветено“.

Во февруари тој направи турнеја со приватен Боинг 747 во сопственост на владата на Катар. Нејзиниот број на опашка, P4-HBJ, ги содржи иницијалите на поранешниот премиер на земјата и еден од најбогатите членови на кралското семејство, Хамад бин Јасим бин Џабер Ал Тани.

Неговата внатрешност е пораскошна од Air Force One, со соба за забава, двојни кревети и сопствена бања.

Ив Пикард, водач на проектот од париската дизајнерска куќа Алберто Пинто, изјави за списанието Altitudes во 2018 година: „Таков проект е остварување на сонот што се случува само еднаш или двапати во животот на дизајнерот. На некој начин, ова е обележје во историјата на авијацијата“.

Извршниот директор на Боинг рече дека Илон Маск и DOGE работат на забрзување на испораката на проектот.

„Претседателот го сака авионот порано, и затоа работиме со Илон и тимот за да сфатиме што можеме да направиме за да го извлечеме распоредот на тој авион“, рече Ортберг за CNBC.

Но, Air Force One е огромен и комплексен авион со многу карактеристики што го разликуваат од типичен авион

Можеби изгледа како Боинг 747, но всушност е милитаризирана верзија на комерцијалниот авион наречен VC-25A. Следната верзија е позната како VC-25B.

Air Force One официјално се однесува на секој авион што го превезува претседателот. Понекогаш, претседателот летал на Боинг Ц-32 – воена верзија на 757 – што обично се користи како Air Force Two.

Долг е над 71 метар со распон на крилјата од околу 60 метри.

Следниот претседателски авион е заснован на уште поголем 747-8, кој има распон на крилата од 68 метри стапки и долг 76 метри. Неговата огромна големина дури придонесе за доцнење на производството.

Неговите одбранбени карактеристики го прават особено корисен во итни ситуации.

Откако американскиот воздушен простор беше затворен по нападите од 11 септември, претседателот Џорџ Буш и неговиот персонал поминаа осум часа на Air Force One.

Авионот е оклопен и заштитен од ефектите на нуклеарниот електромагнетен импулс.

Air Force One има околу 238 милји жици – двојно повеќе од типичните 747 – кои се заштитени за заштита од EMP.

Електронските одбранбени системи за контрамерки лоцирани на врвот на авионот исто така можат да ги заглават непријателските радари.

Од крилата може да се ослободат и пламени.

Тие се користат за да се збунат ракетите што ги привлекува топлина. Има и некои одбранбени способности кои остануваат класифицирани.

Air Force One може да наполни гориво и во воздух – но тоа нема да биде карактеристика на следната верзија, наизглед поради финансиските ограничувања.

Претседателот обично се качува преку главната палуба, но Air Force One има и свои воздушни скали.

Долниот влез има скали што се повлекуваат, кои се погодни ако не се достапни тркалачки скали при слетувањето или поради безбедносни причини.

Како што објави NPR, претседателот Џо Бајден почесто ги користел пократките скали откако се сопнал на бина во јуни 2023 година.

Air Force One има внатрешен простор од 4.000 квадратни метри и простор за 76 патници плус 26 членови на екипажот.

Бидејќи авионот превезува ВИП лица, во текот на поголемиот дел од проектот, на Боинг му беа потребни работници со безбедносен сертификат на високо ниво, што ја зголемува сложеноста на изградбата на авионот.

Во 2023 година, официјалните лица на Пентагон истражуваа зошто персоналот без такви акредитиви работел на авионот – а пропустот вклучувал околу 250 работници, објави Волстрит журнал.

Претходно овој месец, официјален претставник потврди за Њујорк Тајмс дека безбедносните барања се намалени за некои вработени, откако весникот објави дека Маск се залагал за промена.

За разлика од типичниот патнички авион, на палубата на летот има четири лица.

Покрај пилотот и копилотот, има и летачки инженер и навигатор.

Инженерите за летање порано беа вообичаени на патничките авиони до развојот на технологијата во раните 1980-ти.

На Air Force One работи екипаж од 26 луѓе.

Внатрешноста на новиот авион исто така беше извор на одложувања.

Во 2021 година, Боинг поднесе тужба против GDC Technics, добавувач на новиот Air Force One, тврдејќи дека задоцнило околу една година во завршувањето на внатрешните работи.

GDC потоа поднесе противтужба во која се тврди дека доцнењата се должат на лошото управување на Боинг и дека исплатите биле задоцнети.

Добавувачот потоа поднесе барање за стечај во Поглавјето 11 – пред двете страни да постигнат спогодба шест месеци подоцна.

Air Force One има 85 телефони, а во задниот дел на Air Force One е прес-центарот.

Тоа е единствениот дел од Air Force One што наликува на типичен распоред на патнички авион, иако со кожни седишта.

На гостите на Air Force One понекогаш им се даваат бонбони M&M како сувенири.

Забележано е дека некои патници си земаа сувенири без дозвола. Минатата година Здружението на дописници од Белата куќа ги предупреди новинарите да престанат да крадат предмети од Air Force One.

Би-Би-Си објави дека навлаките за перници, чашите и чиниите со златна рамка се меѓу работите за кои се вели дека најчесто исчезнуваат од Air Force One.

Следниот Air Force One нема да биде испорачан најрано пред 2027 година.

Исто така, не е јасно каква боја ќе биде бојата на авионот.

Воздухопловните сили рекоа дека сината, црвената и белата претпочитана боја на Трамп ќе придонесат за доцнење бидејќи темно сината ќе бара дополнителни тестови поради дополнителната топлина во некои средини.

Бајден потоа избра светло-сина боја слична на претходните претседателски авиони – но Трамп продолжи да го брани својот оригинален дизајн.

Зачлени се на нашиот е-билтен