Трамп ќе ја осакати германската автоиндустрија: „Порше“ и „Мерцедес“ пред загуби од 3,7 милијарди долари


Новите царини од 25% на увоз на автомобили во САД, кои стапуваат на сила на 3 април, најсилно ќе ги погодат германските производители, кои во Америка извезуваат повеќе возила отколку во која било друга земја.

Според анализата на Bloomberg Intelligence, овие тарифи би можеле да ја намалат проектираната добивка на „Порше“ и „Мерцедес“ за 2026 година за четвртина, што во апсолутни бројки значи загуба од 3,7 милијарди долари.

Зголемување на цени или преместување на производството

Како реакција на царинските давачки, „Порше“ и „Мерцедес“ можеби ќе бидат принудени да ги зголемат цените или да го префрлат производството во САД. Најпогодени ќе бидат луксузните модели со помоќни мотори, како што се „Порше 911“ и „Мерцедес S-класа“, бидејќи за нив важат повисоки маржи.

Германскиот автомобилски лоби VDA ја осуди одлуката, оценувајќи ја како „фатална за слободната трговија“ и повика на итни преговори со Вашингтон.

Последици за добавувачите и глобалните синџири на снабдување

Освен производителите на автомобили, царините би можеле да ги погодат и добавувачите на автоделови, како што се „Robert Bosch GmbH“ и „Continental AG“.

Иако голем дел од германските автомобилски компании веќе имаат фабрики во САД, каде што произведуваат автомобили и за американскиот пазар и за извоз, новите царини значат зголемени трошоци за увозните модели.

Доколку ЕУ одговори со контрамерки, трговскиот конфликт може дополнително да ја дестабилизира автомобилската индустрија, која веќе се соочува со зголемени трошоци и намалена побарувачка.

„Порше“ најизложен на ризик

За „Порше“ ситуацијата е уште покритична, бидејќи компанијата веќе се соочува со намалена продажба во Кина, додека САД штотуку ја престигнаа Кина како најголем пазар за „Порше“.

Во моментов, сите „Порше“ автомобили што се продаваат во САД се увезени, бидејќи компанијата таму нема производство. Тоа значи дека царините ќе ги направат овие автомобили значително поскапи, што може сериозно да ја загрози продажбата.

Според претседателката на VDA, Хилдегард Милер, оваа мерка ќе влијае не само на производителите, туку и на глобалните синџири на снабдување.

„Царините ќе ги стават компаниите под голем притисок, а последиците ќе ги почувствуваат и потрошувачите, особено во Северна Америка“, изјави Милер.

Со ова, изгледите за ескалација на трговскиот конфликт меѓу ЕУ и САД стануваат сè пореални, а германската автоиндустрија се наоѓа пред една од најголемите закани во последната деценија.

Зачлени се на нашиот е-билтен