За три години нови правила на авиолетовите – Без редици за чекирање, дигитални пасоши, скенери на лица

Меѓународната организација за цивилно воздухопловство (ICAO), организација на Обединетите нации која е задолжена за поставување на правилата за воздушниот сообраќај, започна со планирање на ревизија на постоечките стандарди за аеродромите и авиокомпаниите. Клучната новина која се предлага е воведување на „дигитален патен документ“, кој ќе овозможи патниците да ги чуваат податоците од нивните пасоши на мобилни уреди и да ги користат во текот на целото патување. Според информациите на „Times“, промените би можеле да стапат на сила во рок од три години, што би довело до значајни промени во начинот на кој функционираат авионските патувања и обработката на податоците за патниците.

Како ќе функционира новиот систем?

Во моментов, патниците мора да се чекираат, било онлајн преку мобилни апликации или физички на аеродромите, по што им се издава карта за патување со баркод. Овој баркод потоа треба да се прикаже на повеќе контролни пунктови, како што се контрола на безбедноста и при влегувањето во авион. Со воведувањето на новиот дигитален систем, овие постапки ќе бидат значително поедноставени и автоматизирани.

При резервацијата на летот, патниците ќе добијат „патна пропусница“ која ќе биде складирана на нивните мобилни телефони. Оваа пропусница ќе биде динамична и ќе се ажурира автоматски, особено ако дојде до промени во резервацијата, како што се промени во летот или одложување. За разлика од традиционалното чекирање, оваа дигитална пропусница ќе биде користена за сите фази на патувањето, почнувајќи од пријавување на аеродромот до поминување низ безбедносни проверки.

Препознавање на лица на аеродромите

Една од најголемите иновации што ја носи новиот систем е воведувањето на технологијата за препознавање на лица. Патниците ќе можат да го стават својот пасош на мобилниот телефон, а со помош на оваа технологија, ќе може автоматски да се потврди нивниот идентитет на аеродромите. На пример, ќе се користат камери за препознавање на лицето за да се помине низ безбедносните контроли и при влегувањето во авионот, што значително ќе го забрза процесот на проверка и патување.

Во исто време, авиокомпаниите ќе бидат автоматски известени кога патникот ќе пристигне на аеродромот и кога ќе биде скенирано неговото лице, што ќе го замени традиционалното чекирање. Ова ќе овозможи значителна ефикасност, бидејќи ќе се елиминира потребата од физичко пријавување на аеродромот и чекање во редови.

Промената во индустријата – најголема револуција во последните 50 години

Според Валери Виале, директор за управување со производи во технолошката компанија Amadeus, оваа промена е најголема во последните 50 години. Виале изјави дека последната значајна промена беше воведувањето на е-билетите во раните 2000-ти години, што беше голем напредок во индустријата. Сега, се смета дека е време за нова модернизација, која ќе биде слична на системите што ги користат гигантите во индустријата, како што е Amazon, каде автоматизацијата и дигитализацијата играат централна улога во секојдневното работење.

За успешна имплементација на новиот систем, аеродромите ќе мора да инвестираат во нова инфраструктура која ќе вклучува камери за препознавање лица и системи кои можат да читаат и скенираат пасоши од мобилни уреди. Ова ќе подразбира значителни трошоци за обновување на аеродромската инфраструктура, но и значителни заштеди во иднина, особено во контекст на автоматизацијата на процесите и зголемената ефикасност.

Загриженост за приватноста и заштита на податоците

Како и со секоја нова технологија, постојат загрижености за приватноста и безбедноста на личните податоци. Амадеус, компанијата која работи на оваа нова технологија, твди дека развиле систем кој гарантира дека сите лични податоци ќе се избришат 15 секунди по секој контакт со системот, како што е на безбедносни контроли. Тоа значи дека вашите лични податоци ќе бидат користени само во текот на патувањето и нема да останат зачувани.

Една од главните предности на новиот систем е како ќе се справува со одложувањата и пропуштените поврзувачки летови. Во случај на пропуштен лет поради доцнење што не е предизвикано од патникот, новиот систем ќе испраќа известување на мобилниот телефон на патникот со детали за новиот лет. Пропусницата ќе биде автоматски ажурирана, овозможувајќи патникот лесно да се качи на новиот лет, без потреба од физичко пријавување и дополнителни компликации.

Воведувањето на дигиталните патни документи и технологијата за препознавање лица претставува значителен напредок во авио-индустријата. Овие промени ќе го направат патувањето побрзо, поедноставно и поефикасно, но истовремено ќе бараат големи инвестиции во новата инфраструктура. Иако постојат загрижености за приватноста, новите технологии имаат потенцијал да ги трансформираат аеродромските процедури и да донесат значителни придобивки за патниците и авиокомпаниите.

Зачлени се на нашиот е-билтен