Укинувањето на вињетата на кратката словенечка делница носи големи заштеди за луѓето кои ја преминуваат границата секој ден, но многумина веруваат дека одлуката е донесена поради претстојните избори, а не поради грижа за граѓаните.
Словенечката влада одлучи да ја укине вињетата на делницата од патот Шкофије-Копар, што е од голема корист за туристите, но и за одредени граѓани, како што се Хрватите кои живеат од двете страни на границата.
Укинувањето на вињетата на делницата од патот до Копер ќе им помогне и на другите граѓани кои го користат овој пат на пат кон Италија. Сепак, укинувањето е само привремено, а многумина ја поврзуваат акцијата на владата со претстојната изборна година во Словенија, пишува ХРТ.
Кога некој од хрватскиот дел на Истра патува во Италија и сака да патува помалку од шест километри од Копер до италијанската граница под Шкофиј по експресен пат, мора да плати словенечка вињета од 16 евра, која важи една недела.
По години борба, словенечката опозиција и италијанскиот синдикат поднесоа петиција за укинување на вињетата на тој дел. Жителите од двете страни на границата го поздравуваат укинувањето на вињетата.
„Па, едноставно. Не поради туризмот, туку поради полесниот проток на луѓе кои имаат семејства од двете страни, и без разлика како гледате на тоа, овие луѓе што се преку хрватската граница и оние што се таму, се сите наши луѓе“, рече Стево од Копер.
„Ова требаше да се укине одамна, плаќајќи цела недела за толку кратко патување, толку многу пари, мислам дека ова е во ред и ако даде Бог, ќе биде долго, а не кратко“, рече Гими од Бузет.
Централната организација на Италијанците во Хрватска и Словенија е среќна поради укинувањето на вињетата, но се скептични во врска со најавата за подобри сообраќајни врски меѓу двете земји.
„Да, разочарани сме. Но, знаеме што е политика. Сега ќе има избори следната година, во март, април, тоа може да биде една од причините зошто рекоа дека ќе биде укината“, рече Маурицио Тремуле, претседател на Италијанскиот сојуз.
Вињетата ќе биде укината на 1 јануари следната година, привремено, но на долг рок, вели словенечкиот пратеник, жесток противник на вињетата на таа делница.
„Мора да знаете дека го поврзавме ова со изградбата на автопатот Копер-Драгоња, со граничниот премин, а тоа е проект што ќе се изгради ако сè оди добро, само за 10 години“, нагласи Меира Хот, потпретседателка на Словенечкиот парламент (СД).
Дали укинувањето на патарините е изборен трик?
Изградбата на брз пат од Копер до Драгоња се најавува речиси две децении, а со укинувањето на вињетата, токму тоа би го забрзало туризмот и целокупниот економски развој на земјата.
Во пограничниот град Бузет се лути и на словенечката влада за, како што велат, нејзиното постојано одбивање да ги подобри транспортните врски.
„Па, не треба да очекуваме ништо од нив, а камоли трајно укинување, барем ако е во интерес на политичка Љубљана, а на штета на нивните соседи“, рече градоначалникот на Бузета, Дамир Кајин.
Европската унија обезбеди пари за автопатот Копер-Драгоња, вели поранешен хрватски пратеник во Европскиот парламент, но без интервенција на европскиот комесар, тој се сомнева во неговата непосредна реализација.
„Не мислам дека е готово. Мислам дека исто како што железничката врска не е готова, во однос на деталните проекти, градежните дозволи, така за жал и 13-те километри поврзувачки пат помеѓу нашата Ипскилона и словенечката автопатска мрежа, не мислам дека е готова, а тоа е голема одговорност на Словенија што може да ја реши само комесарот на ЕУ“, рече Валтер Флего, поранешен претставник на Република Хрватска во Европскиот парламент.
Жителите на оваа погранична област ќе можат да патуваат поевтино од почетокот на следната година, туристите од Италија ќе заштедат пари кога ќе ја посетат Истра. А дали укинувањето на вињетата е изборен трик или навистина почеток на градење важен однос меѓу двете земји, ќе видиме следната година.

