Нова студија за употребата на агенти на вештачка интелигенција покажува дека поголемиот дел од корисниците на вештачка интелигенција доаѓаат од високообразовани слоеви и развиени земји, и дека тие најчесто користат вештачка интелигенција за задачи поврзани со продуктивноста, учењето и организацијата на секојдневниот живот.
Повеќето корисници на агенти на вештачка интелигенција доаѓаат од побогати земји, се високообразовани и работат во технологија или работни места што бараат напредно знаење, покажа нова студија.
Милиони луѓе користат вештачка интелигенција (ВИ) за да им помогне да учат или да ја подобрат личната продуктивност, во она што истражувачите го опишуваат како прва сеопфатна анализа за усвојувањето на агенти на вештачка интелигенција.
Агентите на вештачката интелигенција функционираат како напредни дигитални асистенти кои можат да планираат и извршуваат сложени задачи со минимален човечки надзор, врз основа само на барањата на корисниците. Во текот на 2025 година, најголемите технолошки компании во светот, Amazon, Google, Microsoft и OpenAI, ги лансираа или значително ги проширија своите дигитални асистенти.
Истражувач од Универзитетот Харвард се здружи со Perplexity AI за да анализира податоци од нивниот пребарувач за вештачка интелигенција и дигитален асистент, Comet, лансиран во јули 2025 година.
Истражувачите анализираа стотици милиони прашања за да разберат како корисниците го користат агентот и ги објавија своите први, сè уште нерецензирани, резултати оваа недела.
Кој користи агенти за вештачка интелигенција и зошто?
Корисниците се категоризирани по професии и модели на користење на агенти.
Оние кои беа меѓу првите што ги прифатија агентите за вештачка интелигенција, како и корисниците од побогатите и пообразованите земји, ги користат овие дигитални асистенти најактивно, според студијата.
Повеќе од 70 проценти од корисниците работат во дигитални или сектори со интензивно знаење, како што се академијата, финансиите, маркетингот или претприемништвото.
Најмалку застапени се корисниците од области кои бараат работа во физичка средина, како што се енергетиката и земјоделството.
Најпопуларни задачи: продуктивност и учење
Дури 36 проценти од задачите доделени на агентите за вештачка интелигенција се однесуваат на „продуктивност и организација на работата“ – креирање или уредување документи, филтрирање е-пошта, сумирање информации за инвестиции или креирање обврски за календарот.
На второ место се задачите поврзани со „учење и истражување“: 21 процент од барањата се поврзани со сумирање на наставни материјали или истражувачка содржина.
Задачите поврзани со шопинг, патување и пребарувања поврзани со вработување се исто така популарни.
Интересно е што корисниците бараат помош повеќе за лични потреби отколку за работа: 55 проценти од барањата се однесуваа на приватниот живот, додека само 30 проценти беа поврзани со работните обврски. Други 16 проценти се поврзани со образованието.
Како се менува употребата со текот на времето
Студијата покажува дека начинот на кој се користат агентите на вештачката интелигенција се менува како што корисниците се навикнуваат на него.
Оние кои првично поставуваа едноставни, лични прашања, како што се планирање патувања или препораки за медиумска содржина, постепено се префрлија на посложени задачи поврзани со продуктивноста, учењето и развојот на кариерата. Поголемиот дел од корисниците на агенти на вештачката интелигенција доаѓаат од побогати земји, се високообразовани и работат во технологија или работни места што бараат напредно знаење, покажа нова студија.