Кинескиот портал за автомобили Донгчеди храбро лансираше 26 возила што се управуваат сами директно во урбаниот хаос. Наместо контролирани услови, тестот се одржа на две вистински градски улици преплавени со непредвидливи предизвици: преполни кружни текови, раскрсници без семафори, велосипедски патеки полни со пречки, па дури и детски кукли што неочекувано ја преминуваат улицата.
Целта беше јасна, но тешка, да се изложат автономните системи на суровата реалност на секојдневното градско возење. Резултатот? Спектар на перформанси од импресивни реакции на вештачката интелигенција до загрижувачки пропусти што завршија со „удари“ во детските кукли.
Проблематичен кружен тек
Кружните текови се покажаа како најголема пречка за многу автомобили што се управуваат сами. Неколку возила кружеа во конфузија без излез, како да се заробени во дигитален лавиринт. Оваа слабост јасно укажува на лошо разбирање на динамиката на сообраќајната состојба во градот.

Некои модели дури и удрија во детски кукли, што јасно покажува колку се опасни ваквите грешки во реалниот свет. Тесла Модел 3 избегна судир, но за да го стори тоа, скршна во велосипедската лента, маневар што би бил нелегален и ризичен при вистинско возење.
Кртосниците се далеку од едноставни
Раскрсниците без семафори изгледаат лесни на хартија, но за тестираните системи, тие беа вистинска загатка. Маневри како што се свртување за 180 степени или забележување возило во мртвата точка предизвикаа многу автомобили да застанат без причина, ненадејно да закочат или целосно да се „изгубат“.

Овие непредвидливи реакции откриваат како автономните системи сè уште не се подготвени сигурно да управуваат со предизвиците со кои човечките возачи се справуваат без проблеми секој ден.
Тесла блеска меѓу мешаните резултати
Меѓу 26-те тестирани возила, Тесла Модел X беше најдоследен, успешно завршувајќи ги повеќето тестови со минимални проблеми. Тесла Модел 3 исто така покажа солидни резултати, додека некои кинески модели поддржани од Хуавеј, како што се Luxeed R7 и Avatr 12, постигнаа респектабилни резултати.
Оваа разновидност покажува дека ниту еден систем сè уште не ги совладал сите предизвици на градот, но Тесла, со својата стратегија базирана на камери и невронски мрежи, моментално доминира.
Патот до целосна автономија е долг
Иако технологијата брзо напредува, главната порака останува јасна, автомобилите што се управуваат самостојно сè уште не се подготвени да функционираат без човечки надзор. Системите сè уште често прават грешки што можат да бидат опасни.
Додека Тесла главно се потпира на камери, кинеските производители комбинираат камери, радар и лидар за да ја зголемат сигурноста. Сите се стремат кон целосна автономија, позната како Ниво 5, но Донгчеди нè потсетува дека тоа е сè уште далечна цел.
Рацете на воланот остануваат неопходни
Детските манекени во тестот ги симболизираа потенцијално трагичните последици ако вештачката интелигенција не ги препознава сигурно клучните елементи како што се велосипедистите или сообраќајните знаци. Додека системите не можат совршено да ги разликуваат и да одговорат на сите предизвици на вистинските улици, човечкиот возач мора да остане буден.

Донгчеди на јасен и импресивен начин покажа дека автономната технологија е во развој, но сè уште е далеку од тоа да биде целосно подготвена за реални градски услови. Улиците не се место за преценување на можностите, барем не засега.
Забрането е преземање на дел или целиот текст и/или фотографија/видео, без наведување и поврзување на изворот и авторот, и во согласност со одредбите од условите за користење на WMG и Законот за јавно информирање и медиуми.