Европската Унија се обидува да најде начин да го регулира ChatGPT, бидејќи расте употребата во Европа. Регулаторите се соочуваат со предизвикот, законите за вештачка интелигенција да ги направат да бидат во чекор со брзиот развој и ризиците од толку големи јазични модели.
Европската Унија се соочува со нов предизвик, како да го ограничи ChatGPT, алатка базирана на вештачка интелигенција која брзо стана популарна низ целиот континент. Според претставници на Европската комисија. употребата е во пораст, бидејќи месечно само функцијата за пребарување ја користат повеќе од 120 милиони луѓе.
Регулаторите сè уште не се сигурни како да го класифицираат ChatGPT според Законот за дигитални услуги (DSA), кој стапи на сила на почетокот на 2024 година. Законот ги обврзува платформите да ги намалат ризиците за корисниците, но беше донесен пред четботовите со вештачка интелигенција од овој обем да станат вообичаени. Одлуката на Комисијата не се очекува пред средината на 2026 година.
Тест за подготвеноста на Европа за вештачка интелигенција
Оваа ситуација претставува сериозен тест за способноста на ЕУ да управува со ризиците од големите јазични модели. Овие системи со вештачка интелигенција сè повеќе стануваат дел од секојдневниот живот, функционирајќи слично на класичните пребарувачи, но со повисоко ниво на сложеност и непредвидливост.
OpenAI неодамна објави дека околу 1,2 милиони неделни разговори со ChatGPT укажуваат на самоубиствени мисли. Иако моделот не секогаш реагира соодветно во овие чувствителни ситуации, овие податоци дополнително ја нагласуваат итната потреба од силни заштитни мерки.

Правни и финансиски влогови
ChatGPT веќе е предмет на Законот за вештачка интелигенција, кој бара од компаниите да ги проценат ризиците и да спроведат мерки за ублажување или да се соочат со казни до 15 милиони евра. Сепак, неговата огромна база на корисници сега го рангира меѓу многу големите онлајн платформи и пребарувачи според DSA, што може да доведе до казни до шест проценти од глобалните годишни приходи на OpenAI.
Клучно прашање за регулаторите е дали да се применат овие регулативи само на функцијата за пребарување или на целата платформа. Оваа класификација директно влијае на обемот на проценката на ризикот и нивото на известување до Комисијата.
Навигација низ преклопувачки закони
DSA и Законот за вештачка интелигенција функционираат преку различни рамки. Законот за вештачка интелигенција ги класифицира моделите на вештачка интелигенција според ниво на ризик, неприфатливо, високо, ограничено или минимално, додека DSA дефинира четири системски ризици, вклучувајќи интегритет на изборите, јавно здравје и фундаментални права.
Експертите предупредуваат дека несовпаѓањето помеѓу двата закона може да создаде правни сиви зони за компании како OpenAI. Исто така, постои можност за потпирање на правилата за „безбедно пристаниште“, кои ја ограничуваат одговорноста за содржината објавена од корисниците, но оваа заштита можеби не ги опфаќа сите ризици специфични за вештачката интелигенција.
Европа на пресвртница
Следната одлука на Комисијата ќе го обликува регулаторниот пејзаж за вештачката интелигенција во ЕУ во годините што доаѓаат. Технологијата напредува побрзо од законот, а Брисел се соочува со предизвикот да најде рамнотежа помеѓу иновациите и јавната безбедност.
Доколку OpenAI ја оспори класификацијата, што е правно можно, временската рамка може да се продолжи дополнително. Во меѓувреме, невидениот обем на ChatGPT ја истакнува итна потреба од јасни правила за управување со ризици и одговорност на услугите за вештачка интелигенција во Европа.
Забрането е преземање на дел или на целиот текст и/или фотографија/видео, без наведување и поврзување на изворот и авторот, и во согласност со одредбите од условите за користење на WMG и Законот за јавно информирање и медиуми.

