Технолошката компанија OpenAI со седиште во Сан Франциско продолжува да расте и покрај зголемената конкуренција во областа на вештачката интелигенција. Неделните активни корисници на ChatGPT достигнаа 400 милиони во февруари, што е зголемување од 33 проценти во однос на 300 милиони во декември, изјави за CNBC главниот оперативен директор на OpenAI, Бред Лајткап. Овие бројки не се објавени досега.
Lightcap нагласи дека овој раст е резултат на „природната прогресија“ на ChatGPT, бидејќи станува се покорисен и попознат за се повеќе и повеќе луѓе.
„Луѓето учат за него од други, гледаат колку е корисен и забележуваат дека нивните пријатели го користат“, рече Lightcap во едно интервју, додавајќи дека е потребно време корисниците да најдат специфични начини да ја применат алатката што работи за нив.
„Тоа е поширок ефект – луѓето навистина ги сакаат овие алатки и ја препознаваат нивната огромна вредност.“
Растот кај деловните корисници
Овој раст не е ограничен само на индивидуалните корисници – OpenAI, исто така, бележи силен пораст на бројот на компании што ги користат неговите алатки. Според Lightcap, OpenAI сега има два милиони претплатници меѓу деловните корисници, двојно повеќе отколку во септември. Често се случува вработените да го користат ChatGPT за приватни цели, а потоа да им предложат на своите компании да го имплементираат во своите деловни процеси.
„Голем дел од тоа доаѓа како природен ефект од усвојувањето од страна на потрошувачите – луѓето веќе се запознаени со производот, што ни носи огромни придобивки и дополнителен поттик за раст. Растот е здрав и се движи по одредена траекторија“, рече Lightcap.

Заедницата за развој, исто така, сè повеќе ја користи технологијата OpenAI. Во изминатите шест месеци, бројот на програмери што го користат OpenAI се дуплираше, додека употребата на моделот „размислување“ на OpenAI, наречен o3, се зголеми петкратно, рече Lightcap. Програмерите го користат OpenAI за да ја интегрираат неговата технологија во своите апликации, а најголемите корпоративни клиенти на OpenAI вклучуваат Uber, Morgan Stanley, Moderna и T-Mobile.
Lightcap го спореди овој вид на употреба со cloud услугите, кои Amazon Web Services (AWS) ги воведе како пионер пред две децении. Додека потрошувачкиот сегмент може да расте побрзо бидејќи поединците можат веднаш да ја усвојат алатката, сегментот на деловни корисници е во „фаза на изградба“, објасни тој.
Вештачка интелигенција
„Постои процес на донесување одлуки за купување и учење како да се користи вештачката интелигенција во големи системи, но вештачката интелигенција ќе стане она што се cloud услугите денес – нешто без кое ниту еден сериозен бизнис нема да може да функционира“, рече Lightcap.
Нивниот предизвик е конкуренцијата
Брзиот раст на OpenAI доаѓа во време кога се појави нов конкурент од Кина, DeepSeek. Компанијата го потресе технолошкиот пазар во јануари, предизвикувајќи стравувања кај инвеститорите дека може да ја загрози идната профитабилност и доминација на американските компании за вештачка интелигенција. Тоа особено ги погоди големите технолошки компании – Nvidia изгуби 17 проценти од вредноста на акциите на денот кога DeepSeek стана вест, уништувајќи речиси 600 милијарди долари пазарна вредност.
Само неколку дена подоцна, OpenAI го обвини DeepSeek за нелегално користење на нивните модели преку техника позната како „дестилација“. Сепак, Lightcap тврди дека новата конкуренција не го променила начинот на кој OpenAI размислува за отворениот код, неговите планови за развој на производи или неговите инвестициски стратегии.
„DeepSeek е доказ за тоа колку вештачката интелигенција стана дел од јавната свест – пред две години нешто вакво би било незамисливо. Ова е момент што покажува колку се моќни овие модели и колку луѓето навистина ги сакаат“, рече Lightcap.