Поранешни средношколци од Источен Холивуд, кои започнаа со продажба на лутo пилешко од поп-ап киоск на паркинг во 2017 година, сега се нови милионери откако го продадоа својот бренд Dave’s Hot Chicken на инвестиционата компанија Roark Capital за проценета вредност од 1 милијарда долари.
Основачите Арманд Оганесјан, Дејв Копусјан и браќата Томи и Гари Рубенјан – сите деца на ерменски имигранти и без завршено средно образование – успеаја со минимална почетна инвестиција од само 900 долари да изградат еден од најбрзо растечките ресторански брендови во Америка. Започнаа скромно – со фритеза, ламби за греење и позајмени маси – но благодарение на рецептот за ултра-луто „Nashville-style“ пилешко и виралната популарност на социјалните мрежи, Dave’s прерасна во светски познат синџир со над 300 локации низ светот.
Продажбата на 70% од компанијата на Roark Capital, сопственик на брендови како Subway, Dunkin’ и Buffalo Wild Wings, им донесе на секој од коосновачите околу 80 милиони долари (пред даноци). Арманд Оганесјан, денес главен оперативен директор на компанијата, се пошегува на Instagram дека „стрпливо чека повици од роднини во Ерменија“ откако трансакцијата се реализирала.
Клучниот пресврт се случил во 2018 година кога холивудскиот продуцент Џон Дејвис и поранешниот директор на Blaze Pizza, Бил Фелпс, вложиле 2 милиони долари во брендот, откако слушнале за ентузијазмот и квалитетот на храната. Тие го поставиле и растечкиот франшизен модел кој експлозивно го прошири Dave’s. До 2024 година, компанијата имала приходи од 620 милиони долари.
Според извештаите, околу 20 вработени добиле бонуси доволни за да станат милионери, а просечниот бонус, дури и на ниво на асистент менаџер, бил околу 100.000 долари.
Инвеститорите велат дека тајната на успехот била во фокусот на трендовите – пилешко и кафе – и користењето на TikTok и Instagram за создавање култен следбенички круг. Во најлутата варијанта, „The Reaper“, Dave’s бара потпишување изјава за одрекување од одговорност пред консумирање.
Денес, четворицата коосновачи сè уште поседуваат дел од својот бизнис, управуваат со неколку франшизи и, како што велат самите, „не планираат да застанат тука“. Dave’s Hot Chicken, некогаш пилешко на паркинг, денес е глобален бренд.