Дали Кина ја добива трговската војна со САД? Податоците откриваат неочекуван пресврт

FMT

Повеќегодишната трговска војна меѓу Кина и САД повторно е во центарот на вниманието, откако во февруари 2025 година претседателот Доналд Трамп воведе нови царини за кинеските производи, како и за оние од Канада и Мексико. Од тогаш, односите меѓу двете најголеми светски економии се движат во бранови – со меѓусебни трговски бариери кои во некои случаи достигнуваат и троцифрени нивоа.

Минатата недела, по средбата меѓу Трамп и кинескиот претседател Си Џинпинг во Јужна Кореја, дојде до мало олеснување на тензиите. Трамп се согласи да ги намали царините за 10%, во замена за ветување од Пекинг дека ќе го ограничи протокот на фентанил кон САД. И покрај тоа, ефективната царинска стапка за кинеските производи и понатаму останува висока – околу 47%.

Кинескиот извоз кон САД паѓа, но вкупниот раст продолжува

Според податоците објавени од CNN, кинескиот извоз кон САД во септември изнесувал 34,3 милијарди долари, што претставува пад од 27% во споредба со истиот месец минатата година.

Но, и покрај овој драматичен пад на трговијата со Америка, вкупниот извоз на Кина пораснал за 6,1% во текот на 2025 година, а во септември дури за 8,3%. Главната причина – Кина успешно го диверзифицира пазарот, зголемувајќи го извозот во земји од Азија, Африка и Латинска Америка.

Сојата и говедското месо – симболи на новите трговски насоки

Сојата, една од најважните стоки во трговијата меѓу САД и Кина, стана централна точка во разговорите меѓу двете земји. Кина веќе не увезува соја од САД – за првпат по многу години. Наместо тоа, се сврте кон Бразил и Аргентина, каде што извозот на соја кон Кина расте со рекордно темпо.

Аргентинската влада неодамна ги суспендираше даноците за извоз на соја, што ја поттикна Кина да купи над 1,2 милиони тони од оваа стока. По средбата меѓу Си и Трамп, Кина се обврза да купува по 25 милиони тони соја годишно во следните три години.

Ист тренд се забележува и кај говедското месо. Кина, која некогаш беше трет најголем купувач на американско говедско месо, сега драстично го намали увозот. Од јануари до јули 2025 година, купила месо во вредност од 481 милион долари – пад од 47% во однос на лани. Наместо тоа, Австралија и Аргентина стануваат главни добавувачи.

Победник или губитник?

Иако Кина ја губи трговската битка со САД во делот на извозот кон американскиот пазар, таа очигледно ја добива глобалната економска игра. Со ширење на извозот на нови пазари, стабилни економски показатели и зголемен увоз на клучни суровини од други региони, Пекинг покажува дека може да ја апсорбира трговската изолација.

Трговската војна, која требаше да ја „свитка“ Кина, сè повеќе се претвора во тест за отпорност и економска адаптација – битка што засега ја води со успех.

Зачлени се на нашиот е-билтен