Две европски земји го креваат гласот: ЕУ не смее да се откаже од планот за забрана на бензинските и дизел-моторите до 2035 година

Две европски земји инсистираат ЕУ да не се откажува од планот за забрана на бензинските и дизел-моторите до 2035 година

Две европски земји инсистираат ЕУ да не се откажува од планот за забрана на бензинските и дизел-моторите до 2035 година
Во писмо до лидерите на ЕУ, Париз и Мадрид рекоа дека целта мора да остане непроменета, но побараа стимулации за производите „произведено во Европа“ за да се помогне на исцрпената автомобилска индустрија.

Откако Европската комисија објави дека наскоро ќе го ревидира законот со кој се забранува продажбата на нови бензински и дизел-мотори од 2035 година, Франција и Шпанија ги повикаа лидерите на ЕУ да „останат на курсот“, велејќи дека возилата со нулта емисија се „неопходни“, според официјално писмо до кое увид имал Euronews.

Париз и Мадрид предупредуваат дека укинувањето на забраната за автомобили со нулта емисија ќе ја спречи Унијата да постигне климатска неутралност до 2050 година, обврска што сега е правно обврзувачка според климатскиот закон на ЕУ, за која лидерите веројатно ќе разговараат на самитот на Европскиот совет во Брисел во четврток.

Двете земји, исто така, сметаат дека е „неприфатливо“ да се фаворизираат хибридни возила по 2035 година, барање кое го оспорија многу членови, првенствено Германија, Италија и Словачка, тврдејќи дека нивните индустрии страдаат поради задолжителната електрификација на возилата.

Германија, долгогодишна автомобилска сила позната по брендови како што се BMW, Mercedes-Benz и VW, отворено укажува на падот на својата автомобилска индустрија и лобира силно против забраната за нови бензински и дизел возила од 2035 година.

Италијанската премиерка Џорџа Мелони го нарече законот „луда идеологија“ и се спротивстави на него од самиот почеток. Слично мислење дели и нејзиниот словачки колега Роберт Фико, кој рече дека „зелените утопии“ ја загрозуваат автомобилската индустрија на неговата земја.

Во заеднички апел, Франција и Шпанија потсетуваат на огромните инвестиции што индустријата веќе ги мобилизирала за да ги исполни поставените цели, истакнувајќи дека се соочува со „нефер меѓународна конкуренција“ и „зголемени притисоци“ за преместување на производството, особено откако трговските ограничувања на Кина за ретки метали станаа сериозна пречка за европските производители.

„Оваа фундаментална одлука, која насочи десетици милијарди евра индустриски инвестиции во Европа од 2023 година, не смее да се доведе во прашање“, се наведува во заедничкото писмо, кое нагласува дека иднината на европската автомобилска индустрија е електрична.

Задржете ја „нултата емисија“, но овозможете стимулации

Сепак, Франција и Шпанија ги препознаваат тешкотиите со кои се соочува европската автомобилска индустрија и предлагаат претстојната ревизија на законот да ги реши основните проблеми и да воведе стимулации за европските производители да инвестираат во електрификација на нивното производство во Европа.

Двата главни градови повикуваат на поголема флексибилност во постигнувањето на целите за 2030 и 2035 година, истакнувајќи дека тие цели треба строго да се поврзат со напорите на секој производител на автомобили во Европа.

Според сегашниот закон од 2023 година, 50 до 80 проценти од продадените нови автомобили треба да бидат возила со нулта емисија, електрични или водородни, сè додека не се постигне целта од 100 проценти до 2035 година.

„Транзицијата кон електрични возила не смее да доведе до преместување на работни места или поголема зависност од трети земји. Напротив, ревизијата на прописите за емисија на CO₂ претставува можност за воведување флексибилност што би ги поддржала производителите кои произведуваат електрични возила и набавуваат компоненти во Европа“, се наведува во писмото.

Иако сè уште не е официјално објавено, претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, во писмо од 20 октомври им соопшти на владите дека „одлучила да го забрза прегледот на прописите за стандардите за емисија на CO₂ за автомобили и лесни комерцијални возила“.

Тоа е една од бројните прописи што Европската комисија моментално ги „поедноставува“ со цел да ги хармонизира обврските на ЕУ за климата со конкурентноста на економијата.

„Остануваме посветени на принципите на технолошка неутралност и економичност, а исто така ја разгледуваме улогата на горивата со нула или нискојаглеродни емисии во транзицијата кон транспорт со нула емисии по 2030 година, како што се е-горивата и напредните биогорива“, рече фон дер Лајен во своето писмо.

Европската комисија објави дека постојниот закон со кој се забранува продажбата на автомобили на фосилни горива од 2035 година ќе биде разгледан до крајот на годината.

Зачлени се на нашиот е-билтен