ЕУ инвестира 134 милиони евра во железничката пруга Ниш – Димитровград

Поддршката од ЕУ за оваа делница достигна 342 милиони евра, вклучувајќи и Глобални заеми од ЕИБ во вредност од 234 милиони евра и грантови од ЕУ од 108 милиони евра.

ЕИБ Глобал склучи финансиски договори за заем од 100 милиони евра и грант од ЕУ во износ од 34 милиони евра за подобрување на клучниот железнички дел што ги поврзува Србија и Бугарија.

Овие финансиски средства ќе ја поддржат модернизацијата на железницата на делницата Сиќево-Димитровград, изградбата на железничката обиколница околу Ниш и електрификацијата и сигнализацијата на целата железница.

Европската Унија (ЕУ) издвои износ од 134 милиони евра за модернизација, реконструкција и електрификација на железничката делница Ниш-Димитровград. Финансискиот пакет вклучува заем од Европската инвестициска банка (ЕИБ Глобал) во вредност од 100 милиони евра за реконструкција на железничката пруга Сиќево-Димитровград, електрификација и поставување сигнализација по целата делница Ниш-Димитровград, како и 34 милиони евра грантови од ЕУ за изградба на железничката обиколница околу Ниш.

Подобрување на железничките капацитети

Овие инвестиции значително ќе го подобрат железничкиот капацитет, безбедноста и квалитетот на транспортот, како и ќе го намалат сообраќајниот метеж во Ниш. Така, поддршката од ЕУ за оваа делница достигна 342 милиони евра, вклучувајќи Глобални заеми од ЕИБ во вредност од 234 милиони евра и грантови од ЕУ од 108 милиони евра. Проектот се реализира и благодарение на техничката поддршка од ЕИБ преку програмата JASPERS и Инвестициската рамка за Западен Балкан. Вклучуваше детална подготовка за обиколницата околу Ниш и помош во реализацијата на железничката врска помеѓу Ниш и Димитровград.

„Како дел од клучната меѓународна транспортна мрежа што ја поврзува Србија со земјите од ЕУ, овој проект е од клучно значење за посилна регионална интеграција, поттикнување на трговските текови и забрзување на економскиот раст“, ​​вели потпретседателот на ЕИБ, Роберт де Грот. „Ќе го подобри квалитетот, достапноста и сигурноста на националните и прекуграничните железнички услуги, а воедно ќе овозможи постепен премин кон позелени начини на мобилност“.

Грантовите од ЕУ во износ од 34 милиони евра обезбедени во рамките на Инвестициската рамка за Западен Балкан ќе овозможат изградба на железничка обиколница околу Ниш. Целта е да се намали застојот и да се подобри функционалноста на сообраќајот во Ниш преку интегрирано планирање во согласност со стандардите на ЕУ.

Дел од Коридорот 10

„Овој проект е клучен дел од пошироката инвестициска програма на Србија за одржлив транспорт, која користи силна поддршка во рамките на иницијативата Тим Европа, здружувајќи значителни финансиски ресурси и техничка експертиза“, рече амбасадорот на ЕУ во Србија, Андреас фон Бекерат. „Железницата Ниш-Димитровград е составен дел од железничкиот Коридор 10, кој пак припаѓа на европскиот коридор Западен Балкан – Источен Медитеран, и кој ги поврзува земјите од Централна Европа со најважните пристаништа на Јадранското Море и морињата на Источниот Медитеран. Сите овие подобрувања ќе ја зајакнат регионалната поврзаност и ќе донесат трајни придобивки за граѓаните и економијата низ цела Србија.“

„Реконструкцијата на железницата Ниш-Димитровград е многу важен проект за нашата земја, со кој продолжуваме да ја модернизираме и подобруваме квалитетот на железничката мрежа во Србија“, рече министерот за финансии на Србија, Синиша Мали. „Важноста на таа железница е огромна, ако се има предвид дека е дел од Коридорот 10 и дека претставува врска помеѓу Србија и Бугарија, како и рута по која се движат големи количини стока. Во исто време, проблемот со „Ниш јазолот“, како важен центар на југот на Србија, е решен. Продолжуваме со развојот на Србија и го подобруваме квалитетот на животот во нашата земја, а воспоставувањето на најсовремена железничка мрежа е значаен чекор во тој процес.“

Посилна транзитна улога

Подобрената инфраструктура по должината на оваа витална железничка рута ќе овозможи зголемување на брзината од просек од 50 км/ч до максимум 120 км/ч и ќе има позитивно влијание врз навиките за патување на луѓето, бидејќи се очекува годишниот број на патници да се зголеми од приближно 170.000 на приближно 550.000, а вкупниот товарен транспорт од 3,2 на приближно 6,2 милиони тони годишно.

Министерката за градежништво, транспорт и инфраструктура, Александра Софронијевиќ, изјави: „Благодарение на поддршката од Европската Унија и Европската инвестициска банка, имплементацијата на проектот Ниш-Димитровград започна кон крајот на 2023 година. ЕИБ и ЕУ продолжија да го поддржуваат развојот и изградбата на овој инфраструктурен проект од високо јавно значење со потпишување нови договори за заеми и грантови, што создаде клучен финансиски предуслов за континуирана модернизација на делот од железничката пруга Ниш-Димитровград, што овозможува подобро поврзување со мрежата TEN-T, што претставува клучен чекор кон електрификација на последниот неелектрифициран дел од Коридорот X.“

Министерката Софронијевиќ, исто така, изрази благодарност до ЕИБ за нејзината постојана поддршка на проектот Ниш-Димитровград и ја потврди посветеноста на Србија за развој на модерна и конкурентна железничка мрежа во партнерство со ЕИБ, што го поддржува економскиот раст и ја зајакнува транзитната улога на Србија во регионот на Југоисточна Европа.

Зачлени се на нашиот е-билтен