ЕУ воведува нова класа на мали електрични автомобили: „Made in Europe“ ќе добива посебни бенефиции и субвенции

Европската унија планира да воведе посебна категорија на компактни електрични возила произведени во Европа за да ги заштити домашните производители од кинеската конкуренција.

Европската унија планира да воведе посебна категорија на мали електрични автомобили означени како „Made in Europe“, со цел да ги поддржи домашните производители во борбата против силната кинеска конкуренција.

Автомобилите во оваа класа ќе уживаат посебни привилегии, вклучувајќи го правото на преференцијално паркирање, полесни регулативи и повисоки субвенции.

Нови стимулации за европската автомобилска индустрија

Новата категорија на целосно електрични возила е дел од поширок пакет мерки насочени кон олеснување на ситуацијата за европските производители, кои се соочуваат со притисок од евтини кинески електрични автомобили, американски царини и пад на побарувачката.

Возилата произведени во Европа и под одредена тежина би имале пристап до резервирани паркинг места и инфраструктура за полнење, како и ослободување од новите правила и стандарди за емисии на Euro 7 кои стапуваат на сила во 2026 година.

Целта е цените да се одржат поконкурентни, бидејќи честите промени во регулативите ги зголемуваат трошоците за производство. Горната граница на тежина сè уште не е конечно утврдена, но според неофицијални извори, веројатно нема да надмине 1,5 тони.

Во Европската комисија, на оваа класа на возила ѝ е даден работниот прекар „Séjourne“, по францускиот комесар за индустрија, Стефан Сежурн, кој го надгледува предлогот.

Борбата на пазарот на мали автомобили

Сегментот на мали автомобили е една од ретките области каде што европските производители сè уште имаат предност во однос на кинеските конкуренти, кои се фокусирани главно на поголеми електрични модели и plug-in хибриди.

Производители како Stellantis и Renault долго време се залагаат за воведување на нова, попристапна категорија за компактни возила со порелаксирани регулативи, со цел производството на помали електрични автомобили да биде профитабилно. Тие исто така лобираат за дефинирање на класата да ги вклучи постојните модели како што се новиот Twingo на Renault, Citroën ë-C3 и Golf на Volkswagen.

Ревизија на забраната за мотори со внатрешно согорување

Предлогот за новата класа е делумно инспириран од јапонските автомобили Kei и доаѓа паралелно со преиспитувањето на одлуката за забрана на продажбата на мотори со внатрешно согорување од 2035 година.

Законот, првично предложен во 2021 година, е дел од климатските цели на ЕУ, но е под притисок од индустријата и политичарите кои веруваат дека секторот пребрзо се движи кон целосно електрични возила. Европската комисија води интензивни дискусии пред објавувањето на ревизијата закажана за 16 декември.

Отворени прашања и можни отстапки

Меѓу опциите што се разгледуваат се дозволување дополнителна продажба на plug-in хибриди и возила со продолжувачи на опсегот за уште пет години, како и намалување на целта на 90% намалување на емисиите до 2035 година.

Се разгледуваат и исклучоци за биогорива и „јаглеродно неутрални“ е-горива.

Некои претставници се противат на вклучувањето на plug-in хибриди, предупредувајќи дека Кина е далеку пред европските производители во оваа технологија. Европската комисија засега не сакаше да коментира за претстојните предлози.

Зачлени се на нашиот е-билтен