Јаневска: Имаме „Квантитет без квалитет“

Експанзијата на академскиот простор во земјава донела бројност, но не и суштински квалитет – оцени министерката за образование и наука Весна Јаневска, најавувајќи дека државата веќе спровела вонредни контроли и затворила 14 приватни научни институти и еден приватен факултет поради нерегуларности и непостапување по забелешките на инспекциите. Најавата доаѓа во пресрет на пакет измени со кои ќе се реформира системот на обезбедување квалитет, акредитации и евалуација на високото образование.

Според Јаневска, иднината на општеството и државата е тесно врзана со квалитетот на универзитетите, а следи и темелна преобразба на Агенцијата за квалитет во високото образование – со нов законско решение и нови правила на работа. Пораката до академската заедница е јасна: „тешките реформи“ треба да се направат заеднички, со мерливи стандарди и реална евалуација, а не со формално исполнување процедури.

Министерството паралелно подготвува поширок пакет законски решенија за високото образование и научноистражувачката дејност, со образложение дека глобалната конкуренција и брзите технолошки промени бараат универзитети што создаваат знаење применливо во индустријата и јавниот сектор. Намерата е обезбедувањето квалитет да стане централен критериум – од акредитација на студиски програми до напредување на наставниот кадар и финансирање на научните центри.

Контекстот од последните месеци дополнително ја засилува аргументацијата на Министерството: расте интересот и поддршката за меѓународни академски програми – само во рамките на „Еразмус“ годинава се одобрени околу 7 милиони евра за стотици образовни проекти и мобилности – што, според ресорното раководство, треба да се преточи во домашни стандарди, партнерства и ригорозна проверка на квалитетот.

Јаневска инсистира дека реформата нема да се сведе на административни измени на хартија: наместо номинална експанзија, приоритет ќе биде кредибилна акредитација, проверливи резултати, интегритет во наставата и истражувањето и санкции каде што ќе се утврдат злоупотреби. Со тоа, вели МОН, „квантитетот“ конечно треба да добие содржина – квалитет што се мери по знаење, вештини и општествена корист, а не по број на дипломи.

Зачлени се на нашиот е-билтен