Кинески производител на е-автобуси имал далечински пристап до софтверот и контролните системи на возилата: Покрената е истрага за безбедносен пропуст во увозот

Во Данска, најголемиот оператор за јавен превоз Movia користи 469 кинески електрични автобуси, од кои 262 се произведени од Yutong.

Во Данска е покрената истрага откако до нив стигнала информацијата дека кинески добавувач имал далечински пристап до контролните системи на електричните автобуси.

Данските власти истражуваат како да се поправи безбедносниот пропуст откриен во стотици кинески електрични автобуси што овозможува нивно исклучување од далечина.

Истрагата е покрената откако транспортните власти во Норвешка, каде што се користат и автобуси од кинескиот производител Јутонг, открија дека добавувачот имал далечински пристап до софтверот и контролните системи на возилата, што теоретски би можело да се користи за исклучување на автобусите дури и додека се во движење.

Поради безбедносни проблеми, норвешката компанија за јавен превоз Рутер тестираше два автобуси во изолирана средина. Директорот на компанијата, Бернт Реитан Јенсен, изјави:

„Тестовите ги покажаа ризиците на кои сега мора да реагираме. Ги информиравме националните и локалните власти, кои мора да преземат дополнителни мерки на државно ниво“.

Утврдено е дека можноста за далечинско исклучување може да се спречи со отстранување на SIM-картичките од автобусот, но ова досега не е направено бидејќи би ги исклучило другите важни системи.

Рутерот најавува построги безбедносни барања во идните купувања. Јенсен предупредува дека ова мора да се реши пред доаѓањето на новата генерација автобуси, кои би можеле да бидат уште „поврзани и потешки за заштита“.

Речиси 500 кинески е-автобуси

Во Данска, најголемиот оператор за јавен превоз Movia користи 469 кинески електрични автобуси, од кои 262 се произведени од Yutong. Директорот за операции на Movia, Јепе Гард, вели дека дури минатата недела бил информиран дека „електричните автобуси, како и електричните автомобили, можат да се исклучат од далечина ако имаат пристап до интернет преку софтвер“.

„Ова не е проблем само со кинеските автобуси. Тоа е проблем со секое возило или уред што користи кинеска електроника“.

Данската агенција за цивилна заштита наведува дека нема докази дека некој досега го исклучил автобусот од далечина, но предупредува дека возилата имаат подсистеми поврзани со интернет и сензори (камери, микрофони, GPS), кои можат да се користат за нарушување на работењето.

Јутонг објави дека ги почитува сите закони и прописи на земјите во кои работи и дека податоците за возилата во ЕУ се чуваат во центарот за податоци на Амазон во Франкфурт. Компанијата тврди дека податоците се користат исклучиво за одржување и подобрување на возилото, дека се енкриптирани и дека никој не може да пристапи до нив без одобрение од клиентот.

Сепак, Томас Роден од данското критичко друштво за Кина вели дека проблемот лежи во многу пошироката зависност на Данска од Кина.

„Реагиравме предоцна. Не можеме да бидеме зависни од земја која има сосема различни вредности од нашите“.

Тој додава дека, иако Данска се обидува да изгради отпорност поради наводните хибридни напади на Русија, „не е многу отпорна ако сме целосно зависни од Кина“.

Зачлени се на нашиот е-билтен