Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Кој е одговорен за трагедијата во Нови Сад? Се откриваат многу недоследности при реконструкцијата

И додека граѓаните на Нови Сад немо се збогуваат со настраданите, во јавноста постојано се повторува прашањето – Кој е одговорен за трагедијата? Надлежните не соопштуваат, велат ќе се утврдува. Без разлика на тоа, претставниците на државата едногласно повторуваат, настрешницата не е реконструирана. И дали е навистина така?

Железничката станица во Нови Сад потсетува на секоја друга, сега таа е единствената од која падна настрешница и уби луѓе и деца. Пред тоа Железничката станица во Нови Сад беше единствената што свечено беше отворена двапати, пишува Н1.

„Не можам да ви опишам колку сум горд што по речиси 60 години повторно ја изградивме оваа станица“, изјави тогаш српскиот претседател Алкесандар Вучиќ.

Сега се открива дека реконструкцијата на железничката не опфатила сè. Што не било опфатено повторно објаснува министерот за инфраструктура по трагедијата.

„Таа настрешница што е изградена пред 64 години нема да биде вклучена во проектот за реконструкција, некој процени дека кога веќе е реконструирана целата локација, не треба да се реконструира“, рече министерот за инфраструктура и енергетика, Горан. Весиќ.

Геолошкиот инженер Зоран Ѓајиќ за Н1 вели дека не е точно дека не се работело на настрешницата бидејќи настрешницата со реконструкцијата била покриена со стакло.

Данијел Дашиќ, градежен инженер, наведува дека клучното прашање е кој одлучил кога и како да го постави овој многу тежок елемент кој содржи челични елементи и многу тешко стакло.

„Народот многу добро знае дека ако некој политичар лаже, Гугл не лаже“, посочува тој.

Покрај Google, снимки од работата на настрешницата се појавија и на социјалните мрежи. Граѓаните на крајот на мај ги снимаа работниците на скелето. Зоран Ѓајиќ, кој работеше на реконструкција на новосадската железничка зграда до март 2023 година, потврдува дека на неа се работело.

„Направени се репарации на керамиката што се наоѓаше на таванот, а беше направено само шминкање на таа настрешница“, вели тој.

И тоа беше првата фаза од работите. Вториот опфати санација на мермерни плочи, објаснува соговорникот Н1. Тој вели дека темелот под нив морал да се поправи, бидејќи бил лош, на што ги предупредил надлежните во своите извештаи.

„На една од тие фотографии можете да видите дека зад една од тие плочи има дел од бетон, а дел од бетонот недостасува, но цементните вреќи беа стуткани за да може да се наполни помалку бетон, можете да замислите каква била подлогата со таков бетон на кој беа прикачени тие протези“, вели геолошкиот инженер.

И ја држеа целата крошна. Полицискиот министер Ивица Дачиќ тврди дека за работите прашал и Заводот за заштита на спомениците на културата од Нови Сад.

„Колку што знаеме од таа документација, која веќе е изземена, тој Институт само побарал санација за замена на стаклото и некои плочки на настрешницата, без реконструкција“, рече Дачиќ.

Самиот Завод за заштита на спомениците на културата во Нови Сад реагираше на изјавите на надлежните:

„Апсолутно е невистина дека Заводот за заштита на спомениците на културата во Нови Сад не издал одобрение и дозвола за санација на настрешницата над главниот влез на Железничката станица во Нови Сад, ниту е во надлежност на Завод за заштита на спомениците на културата да дава мислења и услови во врска со обезбедување на безбедноста на градежниот објект“.

Дашиќ вели дека не е изненаден од сегашниот рефрен на надлежните, прво што зградата е стара и затоа е урната, а второ што не ја ни допреле таа настрешница, без разлика што има огромен број на фотографии и видеа, на крајот на краиштата, во самата градежна дозвола која синоќа исчезна од централниот регистар на унифицирани постапки.

„Тоа што тој дел не беше направен и изведувачот одлучи само да ги префарба панелите што требаше да се заменат и подлогистичката табла требаше да се санира и беше бојадисана пред една посета на претседателот. Доаѓаше и премиерот, кога доаѓаа, носеа фирми од Нови Сад што ја украсуваа зградата, бојадисаа и, се разбира, наплатуваа“, посочи тој.

За реконструкција на станбената зграда граѓаните платија 16 милиони евра. Работите започнаа во октомври 2021 година. Во екот на предизборната кампања, официјално беше отворен во март 2022 година. Потоа беше затворен набргу за работите. Пред четири месеци таа повторно го преживеа свеченото отворање.

„Патниците кои доаѓаат од Европа и доаѓаат во Нови Сад велат дека ова изгледа многу подобро од нивните железнички станици“, изјави на отворањето Маја Гојковиќ.

Патниците кои пристигнуваат не знаат дека железничката станица во Нови Сад издржа многу. Таа дури и го преживеа бомбардирањето. И да беше реконструирана на вистински начин, можеби ќе опстанеше нејзината настрешница која по повеќе од 60 години исчезна во секунда, но и човечки животи.

„Ова е најдобар показател што го чека народот“, вели граѓанините како реакција на трагедијата.

Зачлени се на нашиот е-билтен