Македонија и Бугарија потпишуваат градба на тунел на Коридор 8

Македонија и Бугарија, во Ѓуешево ќе потпишат договор за подготовка, изградба и работа на прекуграничен железнички тунел – клучниот недостасувачки дел на Коридор 8. Потписници се бугарскиот вицепремиер и министер за транспорт Гроздан Караџов и македонскиот вицепремиер и министер за транспорт Александар Николоски. На настанот ќе присуствуваат претставници на Европската комисија, дипломатски мисии на ЕУ и НАТО, како и ЕИБ, ЕБРД и Светската банка.

Проектираната должина на тунелот е околу 2,4 километри, со траса што симетрично ја пресекува граничната линија. Објектот ќе ја обезбеди директната железничка врска меѓу двете земји на потегот Ѓуешево – Деве Баир и ќе го затвори најкритичниот јаз на источниот крак на Коридор 8, кој ги поврзува Јадранот и Црното Море. Заради сложеноста на теренот и стандардите на ЕУ, тунелот е планиран како високобезбедносна инфраструктура со современи сигнално-сигурносни системи.

Потегот се надоврзува на досегашните обврски на Скопје и Софија да го довршат Коридор 8. Европската комисија летово го реафирмираше приоритетот на оваа врска, а бугарското Министерство за транспорт најави и средства преку програмата „Transport Connectivity 2021–2027“ за последните 2,4 км до самиот влез на тунелот кај Ѓуешево. Во Северна Македонија, источниот дел од трасата (Куманово – Бељаковце – Крива Паланка – Деве Баир) напредува по фази со грант и финансиска поддршка на ЕУ/ЕИБ/ЕБРД во рамки на „Global Gateway“.

Со договорот се отвора пат за финална проектна документација и тендери за изведба на прекуграничниот објект. Очекувањата на двете влади се дека новата подземна врска ќе ја скрати транзитната временска дистанца меѓу Софија и Скопје, ќе го зголеми товарниот и патничкиот капацитет и ќе ја консолидира улогата на Коридор 8 во регионалната и европската логистика. Во пракса, тоа значи побрзи рути за бизнисите и стабилна рамка за нови инвестиции долж оската Исток–Запад.

Зачлени се на нашиот е-билтен