Мицкоски со реториките на Груевски, црно, борби, порази

Премиерот и лидер на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски, при посетата на РЕК Битола најави дека партијата „јасно и силно“ влегува во кампањата за локалните избори со цел да постигне „историски резултат“.

Реторички, пораката се темели на слики од арена: борба, пораз и победа. Таквиот стил – познат од претходни владејачки практики – го засилува впечатокот на предвремен триумфализам, но ја потиснува суштината што е релевантна за локалните избори: конкретни политики, проекти и мерливи резултати по општини.

Изјавата беше дадена во индустриски комплекс во државна сопственост. Тоа отвора легитимни прашања за линијата меѓу државните ресурси и партиската пропаганда во изборен период. Во отсуство на прецизно образложени планови – рокови, буџети, извори на финансирање – „реформската агенда“ останува политички слоган без јавни индикатори според кои граѓаните би можеле да ја оценуваат.

Мицкоски зборуваше и за „тежок пораз“ на опозицијата и „внатрешна катарза“ што, според него, ќе следи. Но, во изјавата не беа презентирани независни анкети или методологија за „бројките“ на кои се повикува. Наместо транспарентни податоци, јавноста доби порака за сигурна победа – политичка техника што често служи да се создаде чувство на неизбежност, а не отчетност.

Клучните прашања за гласачите и понатаму остануваат без одговор: кои се приоритетните локални инвестиции, кога ќе почнат и кога ќе завршат; колку ќе чинат и од каде ќе се обезбедат средствата; како ќе се мери ефектот врз квалитетот на услугите (вода, отпад, сообраќај, јавен превоз), како и врз животната средина и здравјето, особено во општините во близина на РЕК Битола.

Мицкоски најави седница на Извршниот комитет на 3 септември, кога треба да бидат објавени и преостанатите кандидатури за изборите закажани за октомври. До тогаш, клучот за доверба не е во нови метафори за борби и порази, туку во јавно достапни програми со јасни мерила и рокови што ќе можат да се проверат по изборите.

Зачлени се на нашиот е-билтен