Мостот Крк, кој годишно го преминуваат повеќе од еден милион возила, беше отворен во јули 1980 година како едно од најголемите градежни чуда на своето време.
Иако денес го земаме здраво за готово, овој мост беше револуција за поврзување на островот Крка со копното пред десетици години.
Мост што го поврзуваше островот и копното без ферибот
Пред отворањето на мостот, Крк беше достапен само со ферибот, што честопати одземаше многу време и беше незгодно за локалното население и туристите.
Со 45 години постоење, Крчки Мост стана симбол на Кварнер и основа на развојот на целиот остров. Мостот не само што ги скратил патувањата, туку и во голема мера го олеснил секојдневниот живот на локалните жители.

Мост Крк во Хрватска
Мост долг 1.430 метри ги поврзува копното и Крк преку малиот остров Свети Марко.
Токму ова островче служело како основа за копање на сводовите на мостот. Каналот поблиску до копното се нарекува „тивок канал“, додека каналот помеѓу Свети Марко и Крк е познат како „бурен канал“, поради посилните струи.
Импресивен почеток и церемонија на отворање
Иако за дрвениот мост постои легенда уште од средниот век, официјалните планови за изградба на мостот не биле направени сè до по Првата светска војна.
Изградбата започнала во 1976 година и била завршена четири години подоцна, со голем придонес од компанијата Мостоградња од Белград и Хидроелектра од Загреб.
На денот на отворањето, 19 јули 1980 година, околу 25.000 луѓе го преминаа мостот пеш, додека бројни паради на бродови и едрилици се одржуваа под вода.
Технички податоци и бројки што го одземаат здивот
За изградбата на мостот беа употребени околу 25.600 кубни метри бетон и 3.520 тони арматура, а трошоците тогаш изнесуваа 654 милиони динари. До средината на 90-тите, Крчки Мост беше најголемиот бетонски лачен мост во светот.
Во текот на првите 20 години, повеќе од 27 милиони возила минуваа преку мостот, а денес, во летните месеци, дневно минуваат до 28.000 возила.
Укинување на фактурирањето и нови идеи за иднината
Мостарина првично се наплаќаше сè додека не се покријат трошоците за изградба.
Откако тие трошоци беа средени во деведесеттите години, жителите на околните градови престанаа да плаќаат патарина за мостот, а остатокот беше укинат дури во 2020 година.

Денес, мостот носи голем товар, но е и под притисок, поради влијанието на солта и временските услови, структурата полека се оштетува.
Поради оваа причина, беше најавена изградба на нов мост со четири ленти, малку јужно од постоечкиот, а планот е стариот мост да се затвори за сообраќај околу 2030 година.
Патем, Крчки Мост долго време беше нарекуван „Хрватска Златна Порта“ во домашните кругови поради неговата импозантна градба и улога во поврзувањето на островот со копното, слично на тоа како мостот Голден Гејт во Сан Франциско е симбол на Калифорнија и САД. Исто така, додека неговото оригинално име беше Титов Мост.
Иако новиот мост ветува побезбедна и побрза врска, Крчкиот мост останува неопходна и историска врска помеѓу Кварнер и неговиот најпосетуван остров. Без него, животот на Крк денес не би бил ист.